سه توصیۀ کاربردی برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی مخاطب فعال داشته باشید

سه توصیۀ کاربردی برای اینکه در شبکه‌های اجتماعی مخاطب فعال داشته باشید

هر کسب و کاری برای موفقیت به چه میزان از جذب مخاطب، مشارکت و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال نیاز دارد؟

باید حتماً در نظر داشته باشیم که برای داشتن شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان فعال و زیاد حتماً لازم نیست سوپراستار و معروف باشیم. تمرکز بر هدف‌های قابل دسترس در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای برند به همراه داشته باشد.

در ادامه چند توصیه و راهکار کاربردی را در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم:

  1. دیدتان را نسبت به شبکه‌های اجتماعی تغییر دهید

رسانه‌های اجتماعی دچار تحول و انقلاب عظیم درونی شده‌اند. بگذارید به روزهای گذشتۀ شبکه‌های اجتماعی نگاهی کنیم، وقتی تنها عددی که اهمیت داشت تعداد دنبال‌کنندگان، لایک‌ها و میزان به اشتراک‌گذاری پست‌ها بود. این علاقمندی به اعداد امروز تا جایی ادامه پیدا کرده که دنیا به سمت وسواس فکری در مورد اعداد پیش می‌رود. حالا می‌بینیم که چطور مردم با دقت حتی الگوریتم‌های اندازه‌گیری تأثیرگذاری هر پست را هم بررسی می‌کنند و مادامی که این اعداد به اندازۀ کافی بزرگ هستند اصلاً اهمیتی ندارد که از کجا آمده‌اند.

اما ما باید برای موفقیت کسب و کارمان در شبکه‌های اجتماعی با کنار گذاشتن اعداد و ارقام، به یکی از مهم‌ترین سوالات در مورد شبکه‌های اجتماعی پاسخ بگوییم: اصلاً چه چیزی در مورد شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که آن را به بخشی از زندگی هر روزۀ ما تبدیل کرده است؟

شبکۀ اجتماعی مهم است چون به ما کمک می‌کند تا یاد بگیریم، ارتباط برقرار کنیم و با آدم‌های دیگر مراوده داشته باشیم. ما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم تا به «گفتگو» برسیم.

پس،

[box type=”success” ]اولین توصیه: زمانی را مشخص کنید که بتوانید با تمرکز فکر کنید اصلاً رسانه‌های اجتماعی را برای انجام چه هدفی انتخاب کرده‌اید و چرا به این شیوه از آن استفاده می‌کنید. آیا این رسانۀ جدید کمکی به ارتباط و گفتگوی شما با مشتریان‌تان می‌کند.[/box]

  1. با مخاطبانتان طوری مراوده کنید که به هوادارن وفادارتان تبدیل شوند

یکی از اشتباهاتی که بیشتر کسب‌وکارها و صاحبان برند مرتکب می‌شوند این است که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان کانال پخش اطلاعات استفاده می‌کنند، برای پیغام رساندن. چیزی شبیه به تلویزیون و کاری که فراموش می‌کنند انجام بدهند گوش دادن است.

به جای این می‌توانید با به کارگیری این توصیه‌ها ارتباط و مراودۀ بیشتر با مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود برقرار کنید:

  1. کوچکتر شوید. به جای نمایش و پخش اطلاعات به طیف گسترده‌ای از مخاطبان، تمرکز خود را بر تعامل با گروهی خاص و کوچک قرار دهید. ببینید چه گروهی دوست دارند با شما صحبت کنند پیغامتان را برای همان‌ها بفرستید، صدای آنها را نیز بشنوید و به سمت و سوی مکالمه پیش بروید.
  2. قصه بگویید. قصه‌ها آدم‌ها را از نظر احساسی درگیر می‌کنند. داستان چیزی شخصی، منحصربه فرد و درگیر کننده است. قصه‌ها به ما کمک می‌کنند مردم و ایده‌ها و ارزش‎هایی که برایمان اهمیت دارند را ببینیم. از داستان برند و کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی‌تان استفاده کنید.
  3. تصویر خود را نشان دهید. تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند که پست‌هایی که همراه تصویر هستند بیشتر به اشتراک گذاشته خواهند شد و از این مهمتر اینکه به ما فرصت می‌دهند بتوانیم پشت صحنه را ببینیم. وقتی تصویری از خود شما به اشتراک گذاشته می‌شود مردم متوجه می‌شوند که با فرد طرف هستند و نه فقط یک برند. شما با به نمایش گذاشتن تصویری از خود این پیغام را منتقل می‌کنید که من را ببینید، به همان شکل واقعی و روزمره و ابن تصویر واقعی من است کسی که قصد دارد شما را به بهترین نتیجه‌ای که در نظر دارید برساند.
  4. مکالمه داشته باشید. با مردم صحبت کنید. از آنها سوال بپرسید و راهی پیدا کنید تا بتوانید با آن‌ها مراوده کنید. نسبت به چیزی که دیگران می‌گویند بی‌تفاوت نباشید و فقط روی فروش محصول تمرکز نکنید.

پس به طور کلی به خاطر داشته باشید:

[box type=”success” align=”aligncenter” ]توصیۀ دوم: اطلاعات را به شکلی کورکورانه و بی جان پخش نکنید. مخاطبانتان را خاص کنید، به آن‌ها ‌گوش بدهید و حتماً مکالمه داشته باشید.[/box]

  1. هوادار واقعی برای آدم‌های واقعیست

ایجاد کسب و کار موفق و خلاق یعنی شناختن آدم‌هایی که شما را پیدا کرده‌اند، دیده‌اند و پسندیده‌اند، این افراد یا مشتری هدف شما هستند یا نیستند.

این طبیعی است که دلتان نخواهد خیلی به این موضوع فکر کنید چون کاری پرخطر است، ممکن است اشتباه تشخیص بدهید، روابط نادرستی را شکل بدهید یا خودتان را بیش از اندازه در معرض قضاوت قرار بدهید اما در همین حین مطمئناً افراد زیادی را پیدا می‌کنید که صمیمانه و صادقانه دوست‌تان داشته باشند.

تا زمانی که صادق هستید و اشتباهاتی را که مرتکب شدید می‌پذیرید هیچ خطری متوجه شما نخواهد بود.

برای موفق شدن در این راه باید حتماً در مورد ارزش‌های خودتان شفاف باشید. بدانید چه چیزی برایتان اهمیت دارد، وقتی این را درست بشناسید می‌توانید افرادی را پیدا کنید که ارزش‌های مشترکی با شما دارند. البته حتماً باید در نظر داشته باشید که تمام مواردی که در مورد خود واقعی‌تان می‌نویسید حتی اگر در مورد شکست‌ها و ناکامی‌هاست سازنده و مثبت باشد تا مردم را به دلیل داشتن شباهت‌های با شما، به آینده امیدوار کند.

و به عنوان

[box type=”success” align=”aligncenter” ]توصیۀ نهایی: راهی پیدا کنید تا پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی شخصی باشد. در مورد اتفاقی که در همسایگی‌تان رخ می‌دهد، چیزهایی که واقعاً دوست دارید و به آن‌ها عشق می‌ورزید و اتفاقاتی که در طول روز برایتان می‌افتد بنویسید با نگاهی مثبت و با هدف گفتگو و تعامل.[/box]

 

 

برگرفته از مقاله‌ای در سایت: Coschedule

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)