تبلیغ خلاقانه قهوه در برزیل

تبلیغ خلاقانه قهوه در برزیل

طبق تحقیقات هفتاد درصد مردم با دیدن کسی که خمیازه می‌کشد ناخودآگاه خمیازه می‌کشند.

یک شرکت تولید قهوه برزیلی با نام Café Pelé در یک ایستگاه مترو شلوغ در سائو پائلوی برزیل، بیلبوردهای دیجیتالی که مجهز به سنسور حرکتی هستند را راه‌اندازی کرده است. زمانی‌که در ساعت‌های ابتدایی صبح عابران نزدیک این بیلبورد قرار می‌گیرند، چهره‌‌ای که صفحه نمایش نشان می‌دهد به شکل خودکار شروع به خمیازه کشیدن می‌کند. بسیاری از رهگذران بعد از دیدن این صحنه شروع به خمیازه کشیدن می‌کنند. این لحظه در واقع لحظه جالب ماجراست که همه تلاش می‌کنند تا جلوی خمیازه کشیدن‌شان را بگیرند اما موفق نمی‌شوند.

با توجه به تحقیقات دانشگاه ایالتی نیویورک، ۷۰ درصد مردم با دیدن خمیازه کشیدن شخص دیگر ناخودآگاه شروع به خمیازه کشیدن می‌کنند. آژانس اجرای کننده این تبلیغ، آژانس Lew’Lara\TBWA در برزیل بود و خالق این پروژه در مورد این بیلبوردهای متحرک اینطور عنوان می‌کند که: بعد از اجرای این پروژه لحظات شاد و جالبی برای رهگذران ایجاد شد، کنترل خنده مردم پس از دیدن تعداد زیادی از افراد که در حال خمیازه کشیدن هستند مشکل بود، برخی از آنها حتی شروع به نرمش ‌کردند تا احساس خواب‌آلودگی را از خود دور کنند. این بیلبورد‌ها از این جهت منحصربه فرد بودند که هرچه تعداد افراد نزدیک به بیلبورد بیشتر میشد، تعداد خمیازه کشیدن‌های صفحه‌نمایش هم بیشتر می‌شد.

خالق این پروژه ادامه می‌دهد که: در این مواقع چه نوشیدنی‌ای می‌تواند بهتر از قهوه حس شادابی و انرژی به شما بدهد؟ ارتباط بین قهوه و کارایی افراد بر هیچکس پوشیده نیست. تنها یک فنجان قهوه در ابتدای صبح می‌تواند تا حد زیادی انرژی شما را تامین کند. پس از مدت کوتاهی Café Pelé تعدادی فنجان قهوه را به جای صورت خواب‌آلوده روی بیلبورد به نمایش می‌گذارد. همچنین جمله «شما هم خمیازه می‌کشید؟ حالا زمان نوشیدن قهوه است» روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود و چند نفر با فنجان‌های کوچک قهوه از عابران نزدیک بیلبوردها پذیرایی می‌کنند. تقریبا همه افراد با دیدن قهوه‌ها احساس خوبی داشتند و پس از نوشیدن آن شاداب‌تر می‌شدند.

در کشوری مانند برزیل که به تنهایی ۳۰ درصد نیاز قهوه جهان را برآورده می‌کند و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود کیفیت‌های مختلفی از قهوه را ارائه می‌دهد، تبلیغات اثرگذار نقش مهمی را در معرفی یک برند و ماندگاری آن در ذهن مردم ایفا می‌کند.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)