تبلیغ منتخب دهه: دیگر نیازی به تلویزیون نیست!

تبلیغ منتخب دهه: دیگر نیازی به تلویزیون نیست!

وقتی وب سایت یوتیوب دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت؛ تبلیغات برتر دهه اخیر را معرفی کرد که توسط کارشناسان تبلیغات، بازاریابان و کاربران یوتیوب انتخاب شده بودند. اصالت، خلاقیت، میزان تاثیرگذاری بر مخاطب و نوع پیام، معیارهای رای‌دهندگان برای این انتخاب بودند. علاوه بر این، به دلیل برگزاری این رای‌گیری توسط یوتیوب، میزان دیده شدن آنلاین هر ویدیو نیز از عوامل مهم در این انتخاب بود.

رده دوم تا پنجم این لیست به ترتیب متعلق است به فولکس‌واگن (تبلیغ “نیرو”- برداشتی از نیروی معروف استفاده شده توسط “دارث ویدر” در جنگ ستارگان)، آلویز (“مثل یک دختر”)، ولوو و داو. اما مقام اول این لیست متعلق است به تبلیغ معروف هواپیمایی ترکیش با حضور ستارگان معروف ورزشی تحت عنوان “مسی و کوبی: مسابقه سلفی”. در این تبلیغ، لیونل مسی و کوبی براینت- ستاره سابق بسکتبال امریکا- با استفاده از پروازهای خط هوایی ترکیش به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند تا با سلفی گرفتن در مکان‌های جذاب، در این رقابت از یکدیگر پیش بیفتند.

داشتن ایده‌ای جذاب، داستانی هیجان انگیز و حضور دو ستاره محبوب دنیای ورزش از دلایل مهم موفقیت این تبلیغ هستند اما همه‌ی داستان این نیست. در مقایسه با سایر اسامی مطرح شده در بین لیست منتخب، این ویدیو به تنهایی چندین برابر هر کدام از آنها بازدید اینترنتی داشته است. اما دلیل آن چیست؟

شرکت‌های کریسپین پورتر-بوگوسکی و استارکام، سازندگان کمپین هواپیمایی ترکیش، از کمک شرکت‌های تبلیغاتی دیگری هم در این راه استفاده کرده‌اند. این شرکت‌ها ، مسئول گزینش اکانت‌های تاثیرگذار و پرطرفدار بر روی یوتیوب بودند.  آن‌ها با آغاز پروسه‌ای تحت عنوان «سیدینگ»، استراتژی جدیدی را به کمپین خود اضافه کرده اند. «سیدینگ» در یوتیوب به این گفته می‌شود که با پرداخت پول به شخصیت‌های تاثیرگذار و پرطرفدار در یوتیوب (یا همان اینفلوئنسرها)، آن‌ها ویدئوی موردنظر را به اشتراک گذاشته و با اظهارنظرهای مثبت درباره آن‌ها طرفدارانشان را تشویق به تماشای ویدئو کنند. آمار نشان می‌دهد که طرفداران بدون دریافت هیچ پولی به اشتراک‌گذاری ویدئو را شروع کردند و در نتیجه ویدئو توسط میلیون‌ها نفر به صورت مجانی پخش شد.

بنابراین داشتن برنامه برای سیدینگ موفق و پخش مداوم بر روی پلتفورم‌های آنلاین،  یکی از عوامل مهم موفقیت این تبلیغ بوده است. می‌توان گفت در دنیای امروز که اکثر مردم برای دریافت اطلاعات به شبکه‌های آنلاین رجوع می‌کنند، پلتفورم های ویدیوئی نیز به زودی جای تلویزیون را در تبلیغات خواهند گرفت. البته اگر باور نداشته باشیم که تا الان این اتفاق افتاده است.

شما دلایل موفقیت این ویدیو را در چه می دانید؟ علاقه دنیای امروز به گرفتن سلفی، حضور ستارگانی چون مسی و کوبی و یا استراتژی پخش آنلاین آن؟

می‌توانید در ادامه مجموعه این ویدئوهای تبلیغاتی را ببینید.

Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout

The Force

Like A Girl

The Epic Split

Real Beauty Sketches

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)