تبلیغات ایران در فهرست تحریم‌ها | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

تبلیغات ایران در فهرست تحریم‌ها

آژانس تبلیغاتی بادکوبه که در هفتمین جشنواره‌ی لینکس دبی شرکت کرده بود به دلیل تحریم‌ها از رسیدن به مراحل بعدی این جشنواره محروم گردید.

آژانس تبلیغاتی بادکوبه امسال نیز همانند سال‌های پیش در جشنواره لینکس دبی (Linx Dobai 2015) که وابسته به جشنواره فیلم کن است شرکت کرد و در ۴ بخش مختلف در این جشنواره حضور پیدا کرد. اما متاسفانه، در حالی که، به مرحله‌ی نیمه نهایی رسیده بود، تحریم ها باعث گردید تا این نماینده از رسیدن به مرحله‌ی نهایی بازبماند.

آژانس تبلیغاتی بادکوبه یکی از آژانس‌های تبلیغاتی شناخته‌شده و پر سابقه کشور است و تاکنون موفق به کسب جوایز بین‌المللی زیادی در حوزه تبلیغات شده است که از آن جمله می‌توان به کسب جایزه بهترین آگهی تلویزیونی ال‌جی در جهان در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، اشاره کرد.

ابعاد تحریم فراتر از محدوده‌ی اقتصادی و سیاسی رفته است. نخستین تحریم جامع سراسری علیه ایران در دوران معاصر، تحریم بریتانیا علیه ایران به‌منظور واکنش در برابر صدارت پست نخست‌وزیری توسط دکتر محمد مصدق بود که ملی‌سازی صنعت نفت ایران را دنبال می‌کرد. چند سال بعد، پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۷ تحریم‌های دیگری علیه ایران صادر گردید و در سال ۱۳۸۴ نیز دور جدیدی از تحریم‌ها برضد فعالیت‌های صلح‌آمیز اتمی ایران وضع گردید. با وجود این، گستره‌ی تحریم‌ها از مرز تحریم‌های اقتصادی نیز فراتر رفت، در حال حاظر تحریم‌ها به عرصه فرهنگ نیز رسوخ کرده و در سال‌های اخیر شاهد تحریم‌های فرهنگی بسیاری مانند تحریم خریدوفروش آثار فرهنگی، تحریم در حوزه فیلم‌سازی و حالا شاهد تحریم ایران در جشنواره‌های بین‌المللی مرتبط با تبلیغات هستیم.

جشنواره‌ی لینکس دبی که وابسته به جشنواره فیلم کن است یکی از همین گردهمایی‌های فرهنگی است که متاسفانه تحریم محصولات فرهنگی کشورمان را در دستورکار خود قرار داده است. این جشنواره امسال از تاریخ ۸ تا ۱۰ مارس، هفتمین سال برگزاری خود را با شعار ترویج خلاقیت در جهان برگزار کرد، آژانس بادکوبه نیز در این جشنواره شرکت کرده و آثار آن نیز در ۴ بخش به مرحله نیم نهایی رسید. اما چند روز قبل از اعلام اسامی کاندیدهای نهایی، آژانس بادکوبه با نامه‌ای از دبیرخانه‌ی جشنواره مواجه شد که در آن اعلام‌ شده بود، آژانس بادکوبه از ایران تحریم شده و اجازه‌ی شرکت در مراحل بعدی مسابقه را ندارد.

email2

نامه‌ای دبیرخانه‌ی جشنواره لینکس به آژانس تبلغاتی بادکوبه که در ان مسئله‌ی تحریم کشور ایران را علت برکناری اعلام کرده است.

در این حال سؤال بزرگی اذهان عمومی را به خود مشغول می کند و آن این است که چگونه جشنواره‌ای، که فیلم‌سازانی مانند کیارستمی در آن جایزه می‌گیرند و سینماگران ایرانی ازجمله لیلا حاتمی و نیکی کریمی تا فرهادی و معادی در عرصه داوری آن حضور شاخص دارند توانسته کشور ایران را تحریم کند. آژانس بادکوبه نیز به‌نوبه خود، اعتراض خود را نسبت به این حرکت غیرحرفه‌ای اعلام کرده است و منتظر اعلام جوابی از طرف این جشنواره است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (۱ نظر)

  1. رها می گوید:

    اینکه وسط جشنواره تازه یاده تحریما افتادن «خودش»، حاکی از غیرحرفه ای بودنه، خود تحریم که بماند.