یک شب اقامت در نقاشی ون‌گوگ، برنده شیر طلایی جشنواره کن

یک شب اقامت در نقاشی ون‌گوگ، برنده شیر طلایی جشنواره کن

اتاق خواب، شخصی‌ترین اتاق خانه‌ است. حضور در اتاق خواب یک فرد تجربه جالبی ایجاد می‌کند و شما را از نظر احساسی و ذهنی در همان حال و هوای مالک اتاق قرار می‌دهد. اگر این امکان برای شما فراهم شود که بتوانید یک شب اقامت در اتاق شخص مشهوری را تجربه کنید، آن فرد چه کسی است؟ صرفنظر از پاسخ شما به این سوال، در حال حاضر امکان اقامت در اتاقی فراهم شده که پیش از این فقط دیدنش به شکل تابلوی نقاشی قابل تجربه بود.
کمپین تبلیغاتی VAN GOGH BNB  که توسط آزانس تبلیغاتی لئوبرنت شیکاگو طراحی و اجرا شده، موفق به دریافت شیر طلای جشنواره خلاقیت کن در بخش روابط عمومی شد.
برای اینکه مردم بتوانند با ون‌گوگ ارتباط بهتری برقرار کنند، آنها در یک کمپین تبلیغاتی جالب به اتاق خواب ون‌گوگ دعوت شدند. برای اولین بار مردم به جای دیدن یک نقاشی می‌توانستند مدت زمانی را در آن سپری کنند.
ساخت اتاق‌ در نمایشگاه ون‌گوگ، که در موسسه هنری شیکاگو برگزار میشد هزینه‌ای معادل ۳۱ هزار دلار دربرداشت. چند هزار دلار هم صرف عکاسی و هزینه‌های جانبی دیگر شد. اما در نهایت این اتاق بیش ۶ میلیون دلار فقط از طریق مطرح شدن در رسانه‌ها بدست آورد.

Untitled2

اجرای این کمپین به چه شکل بود؟
برای اینکه مردم بتوانند به شکل عمیق‌تری با زندگی و هنر ون‌گوگ ارتباط برقرار کنند، اتاقی دقیقا شبیه به نقاشی‌ای که او در سال  ۱۸۸۸ از اتاقش کشیده بود، ساخته شد. سپس با همکاری وبسایت Airbnb – سرویس آنلاین که به مردم اجازه می‌دهد اقامتگاهی را برای تعطیلات پیدا و اجاره کنند- مردم می‌توانستند اتاق را برای یک شب رزرو و اجاره کنند. کمپین با قرار گرفتن اتاق در لیست Airbnb شروع شد. روز بعد Airbnb تصاویر و توضیحات اتاق را در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود قرار داد. اینجا بود که  رسانه‌های تلویزیونی، وبلاگ‌ها و روزنامه‌ها دست به‌کار شدند، خبر را شاخ‌وبرگ داده و به سرعت منتشر کردند. پس از مدت کوتاهی خبر در تمام جهان پخش شد و تعداد زیادی از مخاطبین از وجود نمایشگاه و اتاق ون‌گوگ آگاه شدند. اتاق از ابتدا تا انتهای نمایشگاه در دسترس عموم قرار گرفت.

نتایج شگفت‌انگیز کمپین و شکستن رکورد هدف تعیین شده
به‌دلیل تقاضاهای زیاد، اقامت مهمانان در این اتاق به یک شب محدود شد. هربار اتاق برای بازه‌های زمانی ۳ یا ۴ هفته‌ای در دسترس قرار می‌گرفت. بعد از اعلام این موضوع همه زمان‌های موجود برای رزرو طی فقط چند دقیقه پر میشد. با استفاده از امکانات Airbnb، نفوذ از طریق از طریق رسانه‌ها به ۹۵۰ درصد رسید. خبرهای مربوط به اتاق ون‌گوگ در بیش از صد کشور پوشش داده شد و بیش از ۶۲۳ میلیون impression از طریق رسانه‌هایی کسب شد که برایشان هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده بود. فروش آنلاین بلیط‌های نمایشگاه تا ۲۵۰ درصد افزایش یافت. در شش هفته اول، به طور متوسط چهار هزار و هفتصد نفر در روز از نمایشگاه بازدید کردند. در مجموع در کل روزهای برگزاری نمایشگاه،  حضور بیش از دویست هزار نفری افراد برای بازدید توانست رکورد هدف تعیین شده کسب و کار را ۷۳ درصد افزایش دهد. «اتاق خواب ون‌گوگ» عنوان پربازدیدترین نمایشگاه موسسه هنری شیکاگو در پانزده سال اخیر را هم کسب کرد.
تقریبا بدون صرف هیچ بودجه‌ای برای رسانه، صدها میلیون نفر از نمایشگاه ون‌گوگ در موسسه هنری شیکاگو آگاه و به آنجا کشیده شدند. سروصدای زیادی که این کمپین در رسانه‌های جهانی به پا کرد، اعتبار سازمانی این موسسه را -به عنوان یک نهاد مدرن در سطح جهانی- تا حد زیادی افزایش داد.

ویدیو زیر کمپین و نتایج جالب‌توجه آن را نشان می‌دهد:

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)