آژانس های تبلیغاتی معروف دنیا

آژانس‌های تبلیغاتی معروف دنیا – JWT

دفتر JWT در آمستردام

دفتر JWT در آمستردام

J. Walter Thompson یا همان JWT از سال ۱۸۶۴ یکی از نام‌های شناخته‌شده در بازاریابی ارتباطات نام‌های تجاری در جهان است. از آنجایی که سال گذشته این آژانس ۱۵۰امین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، در مورد پیشینه این آژانس صحبت می‌کنیم که به نوعی پیشینه تبلیغات در جهان محسوب می‌شود.
جیمز والتر تامپسون در دوره‌ای از تحولات عظیم در جهان بزرگ شد. درحالیکه یک نوجوان بود وقایع حماسی زیادی در جهان اطرافش شکل گرفت. با متداول شدن استفاده از تلگراف سرعت خبررسانی بالا رفت و با شروع جنگ داخلی در امریکا خبرهای زیادی برای انتشار وجود داشت. در طول جنگ‌های داخلی جیمز به خدمت نیروی دریایی مشغول شد تا روحیه مبارزه را از آنجا بیاموزد. همین روحیه در آینده‌ای نزدیک باعث شد در جنگ جذب مشتریان آژانس‌های تبلیغاتی نیز موفق عمل کند.

سال ۱۸۶۴ جیمز آژانس تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرد و در بین سالهای ۱۸۷۰ تا ۱۸۷۹ با ادامه یافتن انقلاب صنعتی کار خود را توسعه داد. در آن زمان و پس از جنگ‌های داخلی، انقلاب صنعتی اقتصاد امریکا را به یکی از اقتصاد‌های فعال و مولد در جهان تبدیل کرد. صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌داران با تلاش برای ارائه کالاهای مصرفی جدید به مردم سرشان به شدت شلوغ شد. جیمز جوان از این فرصت استفاده کرد و برای کمک به صاحبان فروشگاه‌ها دست به کار شد. جیمز والتر مانند هر فرد بزرگی در عرصه تبلیغات می‌دانست چطور باید چیزی را بفروشد و همینطور میدانست چطور باید چیزی را بخرد.
وی در سال ۱۸۷۸ آژانس Carlton & Smith را به قیمت ۵۰۰ دلار خرید. مقادیری پول برای چیدمان شرکت صرف کرد و سال بعد آژانس J. Walter Thompson به طور رسمی تاسیس شد. این اسم به این دلیل انتخاب شد که در آن زمان تعداد زیادی جیمز تامپسون در شهر وجود داشت.

سالهای ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۹ سالهای تولد تبلیغات مدرن بود. در این دهه و دهه‌های پس از آن نوآوری و پیشگامی در علم، صنعت و فناوری رشد سریعی داشت و کسب و کارها بزرگتر شدند. در این دوران جیمز شروع به استخدام نویسنده‌ها و هنرمندان کرد تا بتواند برای این کسب‌وکارهای جدید تبلیغات خوبی را به جای نبلیغات اغلب پیش‌پاافتاده و ساده‌ای که برایشان ساخته می‌شد، ارائه دهد. این دقیقا زمانی بود که تبلیغات مدرن و خلاقانه رواج یافتند. در همین دهه و در سال ۱۸۸۷، JWT نماد رسمی خود را به وجود آورد. در این نماد جغد بزرگ و مقتدری برای نشان دادن دانایی و خرد، تجربه، قضاوت و دانش قرار داده شد . چراغی که در چنگال جغد جای گرفته نماد نور و وضوح دید است. و مثل تمام چیزهای بی‌نظیر که ارزش تکرار شدن دارند، این جغد پس از سالها یک‌بار دیگر به لوگوی شرکت بازگشته است. آژانس JWT که از خلق چیزی که در گذر زمان از یادها می‌رود بیزار بود در سال ۱۸۹۷، Rock of Gibraltar را به عنوان نماد بیمه احتیاطی معرفی کرد. این نماد امروز همچنان استفاده می‌شود. در سال ۱۸۹۹ دفتر JWT در لندن افتتاح شد تا این دهه را به دهه پرباری برای این آژانس تبدیل کند.

owl
در دهه ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ این آژانس با تجربه‌ای که از بازارهای خارجی کسب کرده بود، متوجه شد که مردم در سراسر جهان خواسته‌ها و اهداف مشابهی دارند، بنابراین به شرکت‌ها کمک کرد تا کالاهای خود را به تمام جهان معرفی کنند. در سالهای بعد دفاتر این آژانس در مصر و آفریقای جنوبی افتتاح شد. سال ۱۹۲۸ جیمز والتر تامپسون در سن ۸۱ سالگی درگذشت. در زمان جنگ جهانی دوم این آژانس با تولید اطلاعیه‌های خدمات عمومی و با پیام‌های فرهنگی به مردم کمک می‌کرد.

بخش هنر و خلاقیت آژانس JWT در سال 1930

بخش هنر و خلاقیت آژانس JWT در سال ۱۹۳۰

با شروع قرن ۲۱ام و ورود اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به زندگی مردم JWT  راه جدیدی را در عرصه تبلیغات آغاز کرد که در آن دیدگاه مردم از فاصله و زمان تغییر کرد. این آژانس وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرد و سپس وارد شبکه‌های اجتماعی شد. در سالهای بعد با روی کار آمدن تکنولوژی‌های جدید و ورود کانال‌هایی مثل HBO، Netflix و …آژانس کار خود را توسعه داد تا بتواند پیام‌های بیشتری را از طریق تبلیغات به سراسر جهان برساند. این آژانس در سال ۲۰۰۰ رکورد گینس را برای بزرگترین بیلبورد جهان شکست. JWT امروزه بیش از ۲۰۰ دفتر در ۹۰ کشور جهان دارد و دفتر مرکزی این آژانس در شهر نیویورک در امریکاست. با بیش از ۱۰ هزار کارمند حرفه‌ای این آژانس یکی از مشهورترین آژانس‌های حوزه تبلیغات است.

مشتریان زیادی تاکنون با این آژانس کار کرده‌اند که از میان آنها می‌توان هواپیمایی کانادا، Ford، Rolex، Nokia/Microsoft Mobile و Unilever را نام برد.
این آژانس همچنین در طول فعالیت خود کمپین‌های تبلیغاتی موفق زیادی داشته که از میان آنها می‌توان به کمپین Ford در سال ۱۹۴۵ با نام “There’s a Ford in your future” و کمپین‌هایی که در سالهای اخیر برای Kit Kat برگزار کرده است اشاره کرد.

jwt-ad2

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)