کمپین قوطی بدون برچسب کوکاکولا در خاورمیانه

کمپین خلاقانه «قوطی بدون برچسب» کوکاکولا در خاورمیانه

کمپین جهانی «دوست داشتن برچسب ندارد» که کوکاکولا هم در آن شرکت داشت درماه‌های اخیر به یکی از موفق‌ترین کمپین‌ها تبدیل شد و مورد توجه مردم در سراسر دنیا قرار گرفت. به تازگی کوکاکولا در ماه رمضان کمپینی را در همین زمینه برگزار کرده که در آن با حذف برچسب‌های روی قوطی نوشابه، مردم را به تأمل بیشتر در مورد انسان‌ها و قضاوت نکردن یکدیگر از روی ظاهر تشویق می‌کند.

این کمپین در ابتدا با یک فیلم جذاب و قوی از Memac Ogilvy دوبی بر روی فضای وب آغاز شد که در آن از ۶ نفرکه از چند ملیت و نژاد هستند و یکدیگر را نمی‌شناسند خواسته می‌شود در یک اتاق کاملاً تاریک برای صرف شام دور یک میز و در کنار هم بنشینند. سپس از آنها با دوربین‌های مادون‌قرمز فیلم گرفتند درحالیکه در آن مدت با یکدیگر در  مورد زندگی‌، سرگرمی‌ها و علایق‌شان صحبت می‌کردند. وقتی چراغ‌ها روشن شد، همۀ آنها تعجب خود را از دیدن هم‌صحبت‌هایشان ابراز کردند. در میان افراد گروه پسری حضور داشت که تمام بدنش را خالکوبی کرده بود، مردی با لباس سنتی عربی و شخصی که روی ویلچر نشسته بود. در انتهای فیلم از گروه خواسته شد که از زیر میزهای خود جعبه‌هایی که شامل نمونه‌های محدود قوطی کوکاکولا بود را بردارند. بر روی این قوطی‌ها هیچ برچسبی و نامی از این برند وجود نداشت و تنها یک جمله روی آن نوشته شده بود: «برچسب‌ها برای قوطی‌ها هستند نه برای آدم‌ها».
در ابتدای این ویدیو به این موضوع اشاره می‌شود که ۷ ثانیه طول می‌کشد تا انسان‌ها از روی ظاهر در مورد یکدیگر پیش‌داوری کنند.

coca-RamadanCampaign
در خاورمیانه با بیش از ۲۰۰ ملیت و القاب زیادی که مردم روی یکدیگر می‌گذارند، کوکاکولا توانست با این کار پیامی قدرتمند برای همه زمان‌ها را به مردم برساند: «یک جهان بدون برچسب، جهانی بدون  تبعیض است»  که همۀ افراد در آن یکسان هستند و مورد قضاوت یکدیگر قرار نخواهند گرفت. برگزار کنندۀ این کمپین آژانس تبلیغاتی FP7/DXB دوبی است.

فیلم تبلیغاتی این کمپین را ببینید:

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)