کمپین به من نگاه کن برنده شیر طلایی جشنواره کن

کمپین Look at Me برنده شیر طلایی جشنواره کن

کمپین “Look at Me” یا «به من نگاه کن» برنده شیر طلایی جشنواره کن در بخش تبلیغات محیطی برای بیلبورد‌های تبلیغاتی دیجیتال شد.
موضوع این کمپین که در انگلستان برگزار شد، توقف خشونت و آزار علیه زنان بود.
Tresa Parker مدیر ارتباطات این کمپین اینطور عنوان می‌کند که از هر چهار زن یک زن از خشونت خانگی رنج می‌برد. حمایت از زنان ملزم به این است که «چشمان خود را بر روی مشکلات زنان در زمینه خشونت‌های خانگی نبندیم.»
Polly Neate مدیر سازمان حمایت از زنان انگلستان در رابطه با این کمپین توضیح می‌دهد:
وقتی مردم متوجه این بیلبورد می‌شوند، صورت یک زن را می‌بینند که زخمی است و مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته، اگر مردم برای مدتی به این بیلبورد نگاه کنند زخم‌های این زن به تدریج شروع به ناپدید شدن می‌کنند و در نهایت کاملا برطرف می‌شوند. این کار به شکل هوشمندانه ای به مردم این پیام را می‌رساند که «اگر شما این خشونت‌ها را ببنید (و به آنها توجه کنید)، می‌توانید آن را تغییر دهید و جلوی خشونت علیه زنان را بگیرید.»

cannes-lookatme-context

در واقع پایین این بیلبورد‌ها که حرکت افراد را به صورت زنده نمایش می‌دهد از فناوری تشخیص چهره بهره می‌برد و اگر فردی به این بیلبوردها نگاه کند زخم‌ها به شکل خودکار بهبود می‌یابند. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد و افراد مدت زمان بیشتری به این بیلبورد نگاه کنند، زخم‌ها سریعتر بهبود می‌یابند. در همین حین پیام‌هایی روی این بیلبورد دیجیتالی نمایش داده می‌شود: «اگر شما ببینید، می‌توانید آن را تغییر دهید» و «چشمان خود را نبندید» و در نهایت «ما می‌توانیم خشونت را متوقف کنیم.»
طبق آمارها تنها ۱ پوستر در معرض دید ۳۲۶.۹  میلیون نفر قرار گرفت. ۷۰ خبرنگار، مقاله و وبلاگ در مورد این کمپین صحبت کردند و ۸۶.۷ میلیون تاثیرگذاری (impression) در توییتر داشت.

هرکس در نزدیکی و اطراف این پوستر بود، پیامی را دریافت می‌کرد که او را به اهدای مبلغی به سازمان خشونت علیه زنان تشویق می‌کرد. همچنین مردم می‌توانند از طریق ارسال پیامک “Change”  به شماره تعیین شده، مبلغی را برای کمک به جلوگیری از خشونت علیه زنان اهدا کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)