کمپین تبلیغاتی «با بروکسل تماس بگیر» در جهت ترویج گردشگری

کمپین تبلیغاتی «با بروکسل تماس بگیر» در جهت ترویج گردشگری

با توجه به اتفاقات اخیر و اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با تروریسم در پایتخت بلژیک، صنعت گردشگری در این شهر با مشکلاتی مواجه شده بود.  به همین دلیل اخیرا دفتر رسمی گردشگری در بروکسل تصمیم گرفت با کمک آژانس تبلیغاتی Air برای ترویج این شهر و تشویق گردشگران برای انتخاب آن، کار خلاقانه‌ای انجام دهد و به همه اثبات کند که در حال حاضر بروکسل کاملا امن است.

Brussels

در ماه نوامبر سال گذشته و بعد از حملات تروریستی در پاریس بود که بروکسل با هشدارهایی جدی روبه‌رو شد و رسانه‌های بین‌المللی این شهر را به عنوان منطقه‌ای خطرناک معرفی کردند و به گردشگران توصیه می‌کردند تا حد امکان سفر خود را به آنجا به تعویق بیندازند. این اخبار تاثیر قابل توجهی روی گردشگری داشت و باعث لغو خیلی از سفرها شد و خیلی‌ها سفرشان را به این شهر به تاریخ دیگری موکول کردند.
کمپین Call Brussels یا «با بروکسل تماس بگیر»، کمپین موفقی بود که اخیرا در ارتباط با همین موضوع برگزار شد. این کمپین با اتصال به سایت visit.brussels امید داشت با استفاده از قدرت اینترنت و توسط تعامل‌هایی به شکل زنده به عنوان راهی که گردشگران بتوانند با ساکنین محلی ارتباط برقرار کنند، آنها را دوباره به این شهر دعوت کند. در همین راستا سه کابین تلفن در مکان‌های پرتردد شهر بروکسل نصب شد. با تشویق گردشگران به بازدید از وبسایت این کمپین، آنها می‌توانستند یکی از این سه کابین را انتخاب کنند و با یک رهگذر در آن اطراف صحبت کنند. با توجه به گفت‌وگوهای متعدد و جالب مردم در سراسر جهان، هم گردشگران و هم مردم محلی از شرکت در این کمپین حس خوبی داشتند. گردشگران می‌توانستند نگرانی‌هایشان را در مورد امنیت بروکسل برای بازدید از این شهر مطرح کنند.
ترکیب استقبال شهروندان و قوت قلب دادن آنها در مورد شهر با وجود دوربینی در نزدیکی کابین تلفن توانست نظر خیلی از گردشگران را جلب کند و نگرانی‌هایشان را در مورد ایمنی این شهر برطرف کند.
فقط در مدت پنج روز اجرای کمپین «با بروکسل تماس بگیر»، دریافت ۱۲۶۸۸ تماس از ۱۵۴ کشور و پوشش کمپین در رسانه‌های بزرگ اثبات کردند که این ایده بسیار موفقیت آمیز بود. با پخش شدن هرچه بیشتر هشتگ #Callbrussels در اینترنت، تصویر خوبی از شهر بروکسل از راه صحیحی ارائه و منجر به ۹ میلیون impression در رسانه‌های اجتماعی شد.

در نظر گرفتن این کمپین از دیدگاه یک بازاریاب، نظریه دیگری را اثبات می‌کند که مردم به بررسی‌های حقیقی و نظرات واقعی بیشتر از کمپین‌هایی که به شکل مستقیم فقط به تبلیغات می‌پردازند، باور دارند و بدین صورت تصور می‌کنند که می‌توانند به جای تبلیغات به شکل قدیمی، بیشتر به نظرات و توصیه‌های واقعی اعتماد کنند.
قدرت نفوذ و تاثیرگذاری در بازاریابی، اگر از طریق یک دوست باشد و یا غریبه امروز بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و این کمپین هم از این قدرت در بهترین راه ممکن بهره برده است.

منبع: CreativeGuerrillaMarketing

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)