کمپین چالش آب یخ برنده شیر طلای جشنواره کن

چالش سطل آب یخ برنده شیر طلایی جشنواره کن شد

ice-bucker-cannes

چالش سطل آب یخ که سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی برپا کرد، در جشنواره خلاقیت شیرهای کن امسال برنده شیر طلایی در قسمت رسانه‌های اجتماعی و استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی شد.

در کمپین Ice bucket challenge که برای کمک به بیماران ALS برگزار شد، در مدت کوتاه افراد مشهور، مدیران بزرگ و مردم از نقاط مختلف دنیا مشارکت کردند. این کمپین به این شکل برگزار شد که افراد دعوت شده به چالش باید در عرض ۲۴ ساعت یا یک سطل آب روی خود خالی می‌کردند و یا مبلغی را برای کمک به بیماران ALS اهدا کنند. البته خیلی از افراد هردو را انجام دادند و پس از خالی کردن سطل آب یخ و دعوت از افراد دیگر –معمولا سه نفر- برای شرکت در این چالش، مبلغی هم اهدا کردند. چهره‌های شاخصی مثل تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل و مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت و بسیاری از افراد مشهور، بازیگران و ورزشکاران محبوب در این چالش شرکت کردند.

به گفته انجمن ALS چالش سطل آب یخ توسط فردی به نام Pete Frates آغاز شد، در واقع این کمپین قبل از آن هم شرکت‌کنندگانی داشت اما پیت که از سال ۲۰۱۲ به ALS مبتلا شد، موثرترین شرکت‌کننده بود و باعث شد دیگران هم وارد این چالش شوند. این بیماری موجب از بین رفتن و تخریب غیرقابل ترمیم دستگاه عصبی مرکزی می‌شود و مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث تضعیف و از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود.

cannes-Ice-bucket2

افراد مشهور زیادی در این چالش شرکت کردند، بیل گیتس چالش سطل آب یخ را به سبک متفاوتی اجرا کرد.

چرا این کمپین برنده شد؟
این کمپین تاثیرگذاری فوق العاده‌ای داشت. در طول این کمپین ۱۷ میلیون فیلم ارسال شد، ۴۴۰ میلیون نفر از ۱۵۹ کشور در این کمپین شرکت کردند و ۱۰ میلیارد بیننده در سراسر جهان داشت. طبق آمارها در بین مردم حتی بیشتر از اسکار و super bowl صدا کرد، دومین گفت وگوی طولانی در تاریخ فیسبوک بود و در طول این کمپین بیشتر از ۲۲۰ میلیون دلار برای ALS جمع‌آوری شد که بزرگترین جمع آوری کمک مالی درمانی در طول تاریخ است.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)