پروژه ماهی آهنی برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول شد

پروژه ماهی آهنی برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول شد

پروژه ماهی آهنی برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول

پروژه ماهی آهنی خوش‌قدم برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول در جشنواره شیرهای طلایی کن ۲۰۱۵ شد

این روش خلاقانه، راه حلی برای جبران کمبود آهن در رژیم غذایی مردم کامبوج است که به‌وسیله‌ی آن می‌توانند سلامتی خود را بهبود ببخشند. به همین‌دلیل هم، این کمپین و «جئومتری گلوبال» دبی برنده جایزه گرند‌پریکس جشنواره شیرهای کن امسال در بخش طراحی محصول شدند.

موضوع از این قرار است که در کامبوج، بیشتر افراد با رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و برنج زندگی می‌کنند، و به همین دلیل از کمبود آهن رنج می‌برند. این موضوع عواقبی مانند کم‌خونی را برای مردم آن منطقه در پی داشته است. اما راه‌حل ساده‌ی این کمپین شامل پختن غذا به همراه یک ماهی آهنی در یک ظرف به مدت ۱۰ دقیقه بود. این راه‌حل ۷۵% نیاز آهن خانواده‌ها را تامین می‌کند. تنها مشکل این‌جا بود که بیشتر افراد از این تکه‌ی آهنی به عنوان پادَری استفاده می‌کردند و آن را داخل ظرف غذا پرتاب نمی‌گذاشتند. برای حل کردن این قضیه، یک قطعه‌ی کوچک آهن به شکل ماهی، که از نظر فرهنگی سمبل امید و آتیه خوب است، طراحی شد. کامبوجی‌ها به سرعت از این ماهی آهنی خوشبختی و شانس استقبال کردند.

پروژه ماهی آهنی برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول

  • دلیل برنده شدن این کمپین:

با گذشت ۹ ماه از شروع پروژه، ۵۵% از موارد کمبود آهن ثبت شده، کاهش پیدا کرد. پروژه ادامه پیدا کرد و مواد بازیافتی نیز به آن اضافه شد. این پروژه توانست برای جامعه‌بومی آن منطقه از طریق بسته‌بندی این ماهی‌ها، اشتغال‌زایی کند.

پروژه ماهی آهنی برنده‌ی گراند‌پریکس طراحی محصول

بخش طراحی محصول برای سال دوم است که در جشنواره‌ی شیرهای کن، شرکت داده می‌شود. تمرکز این بخش از جشنواره‌ی شیرهای کن بر محصولات فیزیکی و برندهای انسانی است که تاثیر مثبتی بر پیشرفت زندگی مردم دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)