پادکست شماره 118

پادکست شماره ۱۱۸

سلام، وقت بخیر

پادکستی که می‌شنوید، اولین قسمت از مجموعه‌ پادکست‌های بادکوبه در سال ۱۳۹۸ است. ما در این مجموعه به اتفاقات جذاب، سرگرم‌کننده، خلاقانه، تاثیرگذار و خبری دنیای تبلیغات می‌پردازیم.

امروز و در این قسمت، درباره ده قدم برای جذاب کردن یک پادکست صحبت می‌کنیم. ما برای گردآوری این قسمت از پادکست به سراغ سایت وی ادیت پادکستس رفته‌ایم.

احتمالا ممکن است فکرکنید پادکست صرفا یک محتوای سرگرم‌کننده است اما اینطور نیست. در حال حاضر بزرگترین بازاریابان دنیا از پادکست به عنوان یک وسیله قدرتمند برای تحقیق و تسریع در به چشم آمدن کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند.

هر پادکست به دنبال رشد کیفیت خود است و شنونده‌ها مبنای اصلی برای مشخص شدن موفقیت شما هستند. امروز ما به شما چند روش را معرفی می‌کنیم که از طریق آنها می‌توانید باعث رشد پادکست‌تان شوید.

۱-شبکه، شبکه، شبکه

یک راه خیلی آسان و پربار برای رشد پادکست شما این است که با جامعه‌ی علاقه‌مند به پادکست در ارتباط باشید. به این مسئله نه صرفا به عنوان رقابت که به عنوان راهی برای گسترش پایگاه شنوندگان خود نگاه کنید.

مصاحبه با افراد مختلف هم راه دیگری‌ست که هم می‌تواند کیفیت محتوای تولید شده‌ی شما را بالا ببرد و هم رابطی بین شما و مخاطبان هدف باشد. از طرفی همکاری با دیگران می‌تواند راهی برای یادگیری نکات و ترفندهای جدید به حساب بیاید.

به بازاریابی پادکست خودتان نیز فکر کنید. اینترنت شلوغ است و شما باید از کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات و محتوای مناسب استفاده کنید. بدیهی‌ست پادکستی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود باعث جذب بیشترین شنونده می‌شود تا پادکستی که در صفحه ۵۰ نمایش داده می‌شود و این بدین معنی است که علاوه بر درج کلمات کلیدی مورد نظر، اسم و توضیحات هر اپیزود را هم درج کنید.

۲-انتخاب یک میزبان خوب برای پادکست

هر پادکستی احتیاج به یک میزبان خوب برای انتشار دارد. طوری که موازی با رشد شما در تولید پادکست، این میزبان قادر به ارایه یک شبکه سریع و قابل اعتماد نیز باشد. بعضی از پلتف‌فرم‌ها به صورت رایگان کار می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در شروع کار ابتدا به سراغ آنها بروید.

۳-با اینترنت در ارتباط باشید

قطعا شما به تنهایی نمی‌توانید تبدیل به یک پادکست موفق شوید بلکه نیاز به تعامل با دیگران دارید. پلت‌فرم‌های جالب زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توان از آنها برای شبکه و بحث و گفتگو استفاده کرد. از این پلت‌فرم‌ها برای ارتباط با شنوندگان، شنوندگان جدید بالقوه و حتی مهمانان جدید استفاده کنید. یک ارتباط واقعی بسازید! شما یک بانک دانش دارید که خیلی‌ها به دنبال آن هستند. این روش می‌تواند یک روش بسیار خلاقانه و سازنده برای نمایش هدف مورد نظرتان باشد.

۴-به دنبال انتخاب کردن تبلیغات کلاسیک باشید

گاهی اوقات کلاسیک‌ترین تبلیغات تنها روش برای پیش رفتن هستند. این فقط یک استراتژی اولیه است. یک نوع معیار موقت تا زمانی که شما به آن رشدی که می‌خواهید برسید. جذب اولین شنوندگان سخت‌ترین کار شماست. به همین دلیل ارزش دارد با سرمایه‌گذاری آنها را به مخاطبین همیشگی تبدیل کنید. به غیر از روش‌های تبلیغاتی کلاسیک، استفاده از امکانات پادکست‌های موفق دیگر هم می‌تواند یک روش موثر باشد. البته این روش ریسک مالی نیز در پی دارد اما در درازمدت کارساز خواهد بود.

۵-استفاده موثر از رسانه‌های اجتماعی

برای یک پادکست خوب و موفق ما احتیاج به وقت و تعهد برای تولید و انتشار آن داریم ولی فراموش نکنیم که این به معنی اتلاف وقت نیست. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای پخش یک پادکست ضروری‌ست. به جای صرفا انتشار قسمت‌های جدید، استراتژیهای خود را تغییر دهید و حتی یک حرکت جذاب و متفاوت داشته باشید مثل گذاشتن لایو در فیسبوک یا اینستاگرام برای مخاطبانتان یا تبدیل بخشی از برنامه به یک ویدیو در پادکست. همچنین از گذاشتن اپیزودهای خود در پلت‌فرم‌های مختلف برای جذب شنوندگان جدید استفاده کنید.

۶-اپلیکیشن‌های پادکست‌خوان

برنامه‌های گوشی‌های هوشمند برای پادکست‌ها رو به افزایش است و بسیاری از مردم دوست دارند که پادکست‌ها را از طریق تلفن همراه خود گوش دهند. شما باید از تمام روش‌ها و موقعیت‌ها برای رشد پادکست خود استفاده کنید تا روش بهتر را کشف کنید.

۷-مخاطبان را به شنونده‌ها تبدیل کنید

هیچ روش بهتری یرای جذب مخاطب وجود ندارد، مگر اینکه مخاطبانی را که در مورد پادکست شما اطلاعاتی دارند به شنوندگان تبدیل کنید. به عنوان یک تولید کننده پادکست سعی کنید شنوندگان خود را در سطح خودتان ببینید. این بدین معنی است که آنها می‌خواهند تا حد امکان از شما بشنوند. از جمله از طریق ایمیل. داشتن گزینه اشتراک ایمیل در وب سایت شما، افزون بر افرادی که از iTunes استفاده می‌کنند یا کسانی که در خوراک RSS خود مشترک شما هستند؛ مخاطبان بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد. بدین ترتیب مخاطبان هدف و شنوندگان پادکست هم‌پوشانی بیشتری پیدا می‌کنند و شما هم در یک موقعیت برنده قرار می‌گیرید.

۸-تشویق شنونده‌ها

پادکست شبیه یک رسانه شخصی است که به شنوندگان دائم شما اجازه می‌دهد احساس کنند شما را به عنوان یک دوست می‌شناسند. این باعث می‌شود که پادکست جایی برای تعامل با طرفدارانتان باشد. از طریق پیوندی که میان شما و آنها برقرار می‌شود، فرصتی پیش می‌آید که شما درک بهتری از مخاطبان خود پیدا کنید. اینکه مخاطب از شما چه می‌خواهد، به چه نیاز دارد و چه انتظاری دارد. از طرفی باعث درک بیشتر ویژگی‌های شخصی شما به عنوان یک میزبان توسط شنوندگانتان می‌شود.

۹-محصول خود را بازاریابی کنید

پادکست شما همان محصول شماست. بسیار مهم است که شما «محصول» خود را به منظور افزایش مخاطب به بازار هدف بفرستید. همانطور که قبلا هم صحبت شد، پادکست خود را در وبلاگ، میکرو وبلاگها یا حتی پیش‌نمایش‌های اینترنتی نمایش دهید. مرحله بعدی تمرکز بر روی تبلیغات، کسب‌وکارها یا خبرنامه‌ها است. هر زمان که یک اپیزود جدید منتشر می‌کنید آن را در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید و آن را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و چه در حساب‌های شخصی و چه شغلی خود در رسانه‌های اجتماعی به آن بپردازید. رمز موفقیت، سرعت در به اشتراک‌گذاری است.

۱۰-برگزاری کمپین و جشنواره

شما می‌توانید گاهی برای بیشتر درگیر کردن مخاطبان خوب اقدام به برگزاری مسابقه یا کمپین مشارکتی کنید. درگیر کردن مخاطب با محتوای پادکست آنها را بیشتر جذب شما و محصولتان می‌کند.

در نهایت مهم‌ترین مسئله این است که از پادکست خود لذت ببرید و مخاطبان خود را در این لذت شریک کنید و آوازه‌ی خود را به گوش همگان برسانید.

 

می‌توانید این پادکست را از اینجا بشنوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)