مقابله­‌ی کمپانی‌های بزرگ دنیا در مقابله با همه‌گیری کووید 19

تمهیدات کمپانی‌های بزرگ دنیا در مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹

اپل اعلام کرده است که دستمزد کارگران ساعتی خود را مانند سرایداران و رانندگان در دوره بحران پرداخت می‌کند و مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار را برای این کار در نظر گرفته است.

گوگل و فیسبوک به افرادی که فرزند دارند، مرخصی داده است تا راحت‌­تر در این شرایط کنترل زندگی خود را به دست بگیرند. به دنبال تعطیلی مدارس، گوگل به کارمندان بچه‌­دار خود دو هفته مرخصی باحقوق داده است. فیسبوک هم به کارمندانی که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند تا در معرض بیماری کووید ۱۹ قرار نگیرند، ۴ هفته مرخصی و به افرادی که یکی از اعضای خانواده‌شان درگیر ویروس کرونا شده و نیاز به مراقبت دارد، ۶ هفته مرخصی داده است. البته این تمهیدات گوگل و فیسبوک شامل حال نیروهای پیمانی نمی‌­شود.

کاترپیلار برای کاهش هزینه‌ها در بحران کووید ۱۹، حقوق مدیران و کارمندان را افزایش نخواهد داد.

کامکست (Comcast)، بزرگ‌ترین اپراتورشبکه‌های کابلی و تلویزیون کابلی در امریکا، اعلام کرده است که مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به منظور حمایت از کارمندانش در دوران بحران اختصاص داده است. مدیرعامل کامکست در ایمیلی که به تمامی کارکنانش ارسال کرده، گفته است که این مبلغ را برای دست‌مزد و مزایای آنها کنار گذاشته است و نگران نباشند. وی همچنین اعلام کرده است که او به همراه تعدادی دیگر از مدیران اجرایی، بخشی از حقوق­شان را به خیریه‌ها و مراکزی که برای مقابله با کرونا تلاش می­‌کنند، اعطا خواهند کرد. از آنجایی که مردم در دوران قرنطینه کووید ۱۹ در خانه مانده‌­اند، میزان استفاده از پهنای باند کامکست افزایش چشم‌گیری داشته است.

هوم دیپوت (Home Depot) شرکت خرده‌­فروش امریکایی، تعداد روزهای مرخصی باحقوق کارمندان را در دوران شیوع کروناویروس افزایش داده است. کارمندان تمام وقت ۸۰ ساعت و کارمندان ساعتی ۴۰ ساعت مرخصی باحقوق در این شرایط خواهند داشت. همچنین به کارمندان تمام وقت بالای ۶۵ سال، ۱۶۰ ساعت مرخصی باحقوق اختصاص داده می‌­شود. از دیگر اقدامات این خرده­‌فروش کاهش ساعات کاری و اعمال محدودیت در تعداد مشتریان حاضر در فروشگاه است. هوم ­دیپوت همچنین گفته است اگر کارمندی به کووید ۱۹ مبتلا شود یا یکی اعضای نزدیک خانواده‌­اش به این بیماری مبتلا شوند، هزینه‌هایش را در دوره­‌ی­ بیماری می­‌پردازد.

گپ (GAP) اعلام کرده که اکثر کارگران فروشگاه‌­هایش را به مرخصی فرستاده و همچنین هزینه­‌های خود را در سرتاسر جهان کاهش داده است. علاوه بر این حقوق دریافتی اعضای هیئت­‌مدیره و تیم رهبری گپ موقتا کاهش خواهد یافت.

یام­برندز (Yum Brands)، یک شرکت رستوران‌های بین­‌المللی امریکایی است که مدیرعاملش گفته از باقی حقوقش در سال ۲۰۲۰ چشم‌­پوشی می­‌کند تا بتواند پاداش یک هزار دلاری به ۱۲۰۰ تن از مدیران رستوران‌هایش در KFC، Pizza Hut، و Habit Burger Grill بپردازد. همچنین قرار است بخشی از حقوق او به صندوق کمک مالی امداد جهانی اختصاص یابد تا کمکی باشد برای کارمندان رستوران‌ها که مستقیم یا غیرمستقیم درگیر کروناویروس هستند.

­ اینستاکارت (‌‌‌‌‌Instacart) شرکت تحویل موادغذایی و خدمات در امریکا، برعکس سایر شرکت‌ها که نیروی کار خود را تعدیل کرده‌­اند، اعلام کرده است که می­‌خواهد در طول سه ماه آینده ۳۰۰ هزار کارگر پیمانی را برای تحویل بسته‌­های مواد غذایی استخدام کند تا بتواند نیاز مشتریان در قرنطینه را برآورده کند. خرید آنلاین در دوران بحران کووید ۱۹ افزایش چشم‌گیری داشته است.

بی­جیز (‌‌BJ’s Wholesale Club)، شرکت خرده‌فروشی امریکایی دستمزد و مزایای کارمندان خط مقدم خود را افزایش داده است. این افزایش دستمزد (۲ دلار در هر ساعت) شامل حال تمامی افراد فعال در شبکه توزیع و دفاتر و افرادی که از خانه دورکاری می­‌کنند، می­‌شود.

پیتزا دومینو (Domino’s Pizza) می­خواهد ۱۰ هزار نیروی جدید را در بخش‌های ارسال غذا، سرآشپز، خدمات مشتری، مدیران اجرایی و رانندگان کامیون استخدام کند.

آمازون باتوجه به افزایش خرید آنلاین مردم، قصد دارد ۱۰۰ هزار نیرو را برای انبار و همچنین تحویل کالا به کار گیرد. این شرکت همچنین دستمزد نیروهای خود را در دوره شیوع کووید ۱۹ افزایش داده است.

 

منبع:

https://www.cnbc.com/2020/03/13/workforce-wire-coronavirus-heres-what-every-major-company-is-doing-about-the-pandemic.html

 

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)