مجموعه PR – جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

مجموعه PR – جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷

روابط عمومی

این بخش شامل کارهایی می‌شود که روابط با دیگران را پوشش می‌دهد. استفاده از تاکتیک‌های رسانه‌ای برای نفوذ در دیگران و درنهایت جلب نظر آنها به چیزهایی که موجب تقویت اعتبار یک کسب و کار یا سازمان یا برند در نزد مخاطبان خود می‌شود.

Cannes-Badkoobeh440000

بخش‌ها

هئیت داوران در هر بخش امتیاز خود را به بهترین کمپین PR می‌دهد.

۱-غذا و نوشیدنی

۲-کالاهای مصرفی

همه کالاهای مصرفی به جز مواد غذایی و نوشیدنی.

۳-کالاهای مصرفی ماندگار

لباس، لوازم جانبی، مبلمان و لوازم الکترونیکی مصرفی.

۴-بهداشت و درمان

تمام محصولات و خدمات بهداشتی و داروئی، از جمله نسخه های بیمارستان، بیمارستان خصوصی و شرکت های داروسازی.

۵-محصولات و خدمات لوکس

تمام محصولات و خدماتی که بسیار مورد علاقه و مرتبط با افراد ثروتمند هستند یا برای کیفیت محصول خریداری شده است.

۶-اتومبیل، خدمات و محصولات خودرو

تمام وسایل نقلیه و محصولات و خدمات مرتبط با آن. از جمله ایستگاه های سوخت، خدمات تخلیه و کرایه ماشین.

۷-خرده فروشی، تجارت الکترونیک، رستوران‌ها و زنجیره‌های فست فود

مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ. از جمله خرید آنلاین، اپتیک، آرایشگری و عوامل املاک. تمام رستوران‌ها و زنجیره‌های سریع غذا، از جمله کافه ها.

۸-مسافرت، حمل و نقل و اوقات فراغت

تمام خدمات مربوط به حمل و نقل و سفر. از جمله خطوط هوایی، هیات حمل و نقل عمومی‌و گردشگری. تمام خدمات سرگرمی‌و تفریحی، از جمله موزه‌ها، جشنواره‌ها و سالن‌های ورزشی.

۹-رسانه‌ها و نشریات

همه رسانه‌ها و نشریات، از جمله بازی‌های ویدئویی، خدمات موسیقی، شبکه‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی.

۱۰-محصولات و خدمات مالی

تمام محصولات و خدمات مالی از جمله بیمه.

۱۱-خدمات عمومی‌تجاری

خدمات عمومی‌دولتی از جمله مخابرات و آموزش خصوصی.

۱۲-بخش عمومی

برنامه‌ها و سیاست‌های انجام شده از سوی سازمان‌های دولتی مانند مقامات محلی و ادارات دولتی، از جمله آموزش عمومی، زیرساخت‌ها و ارتش.

۱۳-خیریه‌ها و غیرانتفاعی

کمپین‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های انجام شده از طرف سازمان‌های خیریه، سازمان‌های غیرانتفاعی یا سازمان‌های غیردولتی. مانند اهدا خون، فعالیت‌های داوطلبانه، پیام‌های آگاهی‌بخشی از قبیل برابری جنسیتی، مهاجرت و مسائل سیاسی و مذهبی.

شیوه و تخصص

۱-ارتباطات شرکتی و مدیریت اعتبار

کمپین‌هایی برای ساختن تصویر، افزایش مشخصات یا نشانه‌های یک نام تجاری.

۲-امورعمومی‌و لابی‌گری

کمپین‌های برنامه‌ریزی شده برای تاثیرگذاری بر برنامه‌های سیاست‌های عمومی‌یا اطلاع‌رسانی از طریق لابی کردن یا راه‌بردهای گسترده‌تر امورعمومی‌و همچنین ابتکارات سیاسی یا رای‌گیری.

۳-بحران ارتباطات و مدیریت موضوع

کمپین‌هایی برای برنامه‌ریزی یا رسیدگی به عواقب یک بحران یا مسئله‌ای که ممکن است اعتبار و شهرت شرکت را تحت‌تاثیر قرار دهد.

۴-احساس مسئولیت شرکت‌های بزرگ

شرکت‌هایی که مسائل اجتماعی و اخلاقی را مورد توجه قرار می‌دهند.

۵-محیط زیست

کمپین‌هایی که برای حل مسئله سبز یا محیط زیست طراحی شده‌اند.

۶-ارتباطات داخلی و مشارکت کارکنان

۷-روابط رسانه‌ها

PR که روابط رسانه‌ای را در قلب مبارزات قرار می‌دهد و از نوآوری‌های بالایی برخوردار است. برای تعامل، آموزش یا استفاده از رسانه‌های آنلاین یا آفلاین مانند روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و غیره و تغییر نگرش مخاطبان رسانه هدف.

۸-رویداد

کمپین‌های تبلیغاتی، مسابقات، بازی‌های تبلیغاتی، رویدادهای پاپ آپ، هنرهای خیابانی، بازاریابی چریکی، رویدادهای شرکتی، راه‌اندازی احزاب و غیره برای ایجاد ارزش و شهرت یک نام تجاری یا پروژه ارتباطات به عنوان بخشی از برنامه راه‌بردی روابط عمومی‌گسترده تر.

۹-نمایش زنده / کنسرت / جشنواره

کمپین‌های تبلیغاتی که از کنسرت، فستیوال، رویدادهای ورزشی، نمایشگاه‌ها، رویدادهای آنلاین زنده و غیره استفاده می‌کنند برای ایجاد ارزش و اعتبار یک نام تجاری یا پروژه ارتباطات به عنوان بخشی از یک رویکرد روابط عمومی‌گسترده‌تر.

۱۰-استفاده از افراد مشهور

کمپین‌های تبلیغاتی که یک شخص مشهور را با یک محصول یا خدمات مرتبط می‌کند به منظور دست‌یابی به اهداف یا برای ایجاد اعتماد و وابستگی بین محصول یا خدمات خاصی با عموم مردم.

۱۱-حمایت و مشارکت

مبارزات PR که از برنامه های حمایتی یا مشارکتی برای حمایت از یک محصول یا خدمات برای اهداف  کسب و کاری خاص و همچنین بهبود تصویر یک نام تجاری، سازمان یا شرکت استفاده می‌کنند.

۱۲-راه‌اندازی / راه‌اندازی مجدد

کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد شده برای راه‌اندازی یک محصول یا سرویس مجدد.

۱۳-قصه‌گویی استراتژیک

استراتژی PR سفارشی طراحی شده برای هدایت یک نام تجاری یا سازمان برای برقراری ارتباط خاص و ایجاد ارتباط احساسی با کارکنان، سهام‌داران و مشتریان به‌طور یکسان.

۱۴-تعامل با محتوا و بازاریابی

ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط آنلاین و آفلاین برای برندها و شرکت‌ها، برای تعامل و دستیابی به نتایج کسب و کار مورد نظر. شامل وبلاگ‌ها، گالری عکس و ویدئو، خبرنامه، فیلم آنلاین، مستند، پادکست، کتاب‌های الکترونیکی، سرمقاله، تبلیغاتی، روزنامه‌ها، مجلات.

دیجیتال و اجتماعی

در این دسته‌بندی، ورود شما به طور خاص بر این خواهد بود که چگونه پلت‌فرم رسانه‌ای و اجتماعی دیجیتال برای اجرای کمپین PR مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱-استفاده از بسترهای نرم‌افزاری و برنامه‌های وب

وب‌سایت‌ها، میکروسایت‌ها یا محتوای دیجیتال، برنامه‌های قابل دانلود، کدهای QR، موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیل برای اجرا یا حمایت از یک کمپین PR.

۲-ساختمان جامعه اجتماعی / مدیریت

فعالیت اجتماعی که برای ساختن یا حفظ یک جامعه مشخص مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی طراحی شده که ممکن است باعث افزایش وابستگی نام تجاری و یا تغییر در نگرش مخاطبان هدف شود. فعالیت جامعه (طرفداران منفعل در مقابل طرفداران فعال)، سطوح همکاری و مناسب بودن مکالمه وارتباطات هدفمند با کاربران، در نظر گرفته می‌شود.

۳-استراتژی‌های هدف و مشارکت مخاطبان

به کار گیری کانال‌های اجتماعی و فعالیت‌هایی که بر روی استراتژی گوش دادن / پاسخ دادن (شامل نظرسنجی و نظارت مخاطبان) متکی است.

۴-ارتباط و تقویت روحیه اجتماعی

ابتکارات یا پروژه‌های اجتماعی که از یک سفیر و یا تأثیرگذار اجتماعی (مثلا اینفلوئنسرها) تشکیل شده است. برای تقویت اجتماعی و مشارکت با مخاطب عمومی.

۵-پاسخ در زمان واقعی

فعالیت‌های هدفمند و غیرهدفمند اجتماعی که ممکن است از سیستم‌عامل‌های اجتماعی یا اتاق خبر در زمان واقعی استفاده کنند تا به مسائل داغ، بحران‌ها و دیگر فعالیت‌های آنلاین و آفلاین در یک شیوه خلاقانه و معنی‌دار پاسخ دهند که باعث به اشتراک‌گذاری و مشارکت اجتماعی می‌شود.

۶-ایجاد همکاری و محتوای تولید شده توسط کاربر

فعالیت اجتماعی مبتنی بر تعامل با یک جامعه و طرفداران و تشویق آنها به مشارکت یا همکاری با یک نام تجاری.

۷-استفاده نوآورانه از رسانه‌های اجتماعی

استفاده خلاق از پلت‌فرم‌های اجتماعی موجود یا در حال ظهور.

۸-استفاده از فناوری

فناوری موجود یا جدید که محدوده نوآوری‌های دیجیتالی را برای اجرا یا حمایت از یک کمپین تبلیغاتی، از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، روباتیک، وسایل الکترونیکی و الکترونیک، تکنولوژی پوشیدنی و تعاملی و غیره، تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

اطلاعات و سنجش

۱- تحقیق، تجزیه و تحلیل داده‌ها

تحقیق، داده یا بینش عملی که یک مشارکت معنادار یا ورودی به یک برنامه روابط عمومی ‌را فراهم می‌کند.

۲-برتری در اثربخشی

کمپین‌های خلاق را شناسایی می‌کند که تأثیر قابل اندازه‌گیری و اثبات شده‌ای بر کسب و کار و شهرت مشتری داشته است. شرکت‌کنندگان باید جزئیات روش‌های ارزیابی، ابزار اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل را ارائه دهند تا ذهنیت قابل‌توجهی درمورد اثربخشی برنامه روابط عمومی ‌ارائه دهند.

جغرافیا

۱-کمپین‌هایی با جامعه هدف متعدد

کمپین‌های PR که در کشورهای مختلف یا بازارهای مختلف اجرا می‌شوند. شرکت‌کنندگان باید جزئیات چگونگی اجرای روابط عمومی‌در سراسر جهان و نتایج به دست آمده در کشورهای مختلف یا بازارهای مختلف را مشخص کنند.

۲-بازاریابی و ارتباطات

برنامه ها و تاکتیک‌های روان‌شناسی، طراحی شده برای ساخت، افزایش، ارتقاء مشخصات یا تصویر یک شهر، منطقه یا کشور.

گزارش‌ها

۱-گزارش‌های روابط عمومی

گزارش‌های آنلاین و آفلاین سالانه، گزارش‌های یک‌پارچه، گزارشات شرکت‌ها، ارتباطات مالی، گزارش‌های دیجیتالی و غیره. توجه به خلاقیت، کیفیت نوشتن یا استفاده صحیح از طراحی و همچنین تعامل و پاسخ مخاطبان و سهامداران با ارتباطات.

 کمپین

۱-کمپین یک‌پارچه به رهبری PR

برنامه‌هایی که از یک سیستم‌عامل چندرسانه‌ای در یک کمپین استفاده می‌کنند که توسط PR آغاز شده و هدایت می‌شود.

۲-هزینه کمپین تبلیغاتی خلاقانه

اسناد باید نشان دهند که چگونه کمپینی با بودجه کم (به استثنای تمام هزینه‌های سازمان) به اهداف خود رسیده است. شرکت‌کنندگان باید کل بودجه و همچنین اطلاعات در مورد هر گونه تاکتیک‌های روابط عمومی ‌یا ابتکارات مورد استفاده برای ارائه این کمپین را توضیح دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)