4 لوگوی گران‌قیمت جهانی

۴ لوگوی پرهزینه که برای شرکت‌های بزرگ گران تمام شد

طراحی لوگو برای موفقیت کسب و کار شما بسیار ضروری است. لوگوی شرکت در واقع یک بخش از کمپین‌های بازاریابی  و در واقع تصویری قوی از برندتان ارائه می‌دهد. لوگو نشان‌دهنده ماهیت، شخصیت، و ارزش کسب و کار شماست. تصویر در تبلیغات و تجارت همه‌چیز است و یک شرکت بسته به تصویری که به شکل مداوم به عموم ارائه می‌دهد، می‌تواند پیشرفت کند یا جایگاهش را از دست بدهد. یک لوگو می‌تواند شما را از رقبای خود جدا کند. حالا شما ممکن است با دیدن اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ چقدر پول برای طراحی لوگوی خود هزینه کرده‌اند شگفت‌زده شوید.

[divider]

anz-most-expensive-logo-3

در اوایل سال ۲۰۰۹، غول بانکی استرالیا ANZ، بی سروصدا اما با متدهای خاصی از هویت جدید برند خود رونمایی کرد. در آوریل سال گذشته وقتی ANZ لوگوی جدید خود را در فرودگاه اندونزی عرضه کرد، هیاهو و سر و صداهایی هم ایجاد شد. وقتی در ادامه سال بانک برای اولین بار از هویت جدید خود پرده برداشت، استرالیایی‌ها و به خصوص افراد فعال در صنعت طراحی، خیلی زود متوجه این تغییر شدند و شروع به انتقاد کردند و نشان جدید بانک ANZ را بسیار بد و وحشتناک توصیف کردند.

[divider]

posten-most-expensive-logo-22

Posten Norge یک شرکت ارائه دهندۀ خدمات پستی در نروژ است. در سال ۲۰۰۸، این شرکت یک کمپین برای بازسازی برند خود راه‌اندازی کرد که شامل لوگو و استراتژی‌های بازاریابی جدید بود و ۳۰۰ میلیون کرون نروژی برایش هزینه داشت. کمپین آگاهی مثبتی از برند در میان کاربران و مشتریان Posten Norge ایجاد کرد.

[divider]

Accenture -most-expensive-logo-5

مجلۀ تایم به تازگی نام Accenture را در لیست «ده تغییر نام ناموفق‌ شرکت‌ها» قرار داده است و بدین شکل آن را در کنار نام برند جدید Comcast یعنی Xinfinity و تغییر نام SyFy and Blackwater به Xe قرارا داد. بر اساس گزارش Time، برندسازی مجدد شرکت مشاوره Andersen و تغییر نام آن به Accenture به عنوان «یکی از بدترین برندسازی‌های مجدد شرکت‌ها در تاریخ» شناخته شد. به نظر می‌رسد اگر کمترین احتمال وجود داشته باشد که تغییر نام باعث بروز هرگونه بحث و مجادله شود، شایسته نام فاجعه خواهد بود؛ فاجعه‌ای که ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.

[divider]

Symantec -most-expensive-logo-11

Symantec با طراحی مجدد لوگو و کمپین‌های بازسازی برند که برای این شرکت بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشت، در تاریخ ثبت شد. نمی‌توان گفت که آیا این هزینه سنگین برای یک لوگو توجیه‌پذیر است یا نه. اما برخی این تغییر و بازسازی برند را یک شکست می‌دانند. به دلیل اینکه شرکتی که زمانی به عنوان یک شرکت تجاری بزرگ کار می‌کرد حالا برای به دست آوردن مجدد جایگاه خود در بازار تلاش می‌کند.

منبع: A Nerd’s World

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)