قصۀ برند: شکلات کدبری | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

قصۀ برند: شکلات کدبری

قصۀ شکلات کدبری از وقتی شروع شد که جان کدبری در شهر بیرمنگام مغازۀ کوچک خواربار فروشی راه‌اندازی کرد که در آن، در کنار باقی اجناس نوعی شکلات نوشیدنی را که خودش به صورت دستی درست می‌کرد را هم می‌فروخت. کدبری تصمیم گرفت تولید شکلات‌های مایع را در مقیاسی بزرگتر ادامه بدهد. به این ترتیب، تجارت شکلات کدبری پا گرفت و کدبری تا سال ۱۸۴۲ موفق شد بیش از ۱۶ نوع مختلف از شکلات مایع و ۱۱ نوع مختلف از شکلات جامد را به فروش برساند.

lightbox_image_0001_1_bullstreet_a

مغازۀ خواروبار فروشی آقای کدبری

طی این سال‌ها رشد کیفیت محصولات با رشد اقتصادی کارخانه همراه شد. تا اینکه جان در سال ۱۸۶۱ در پی یک بیماری بازنشسته شد و کارخانه را به پسرانش ریچارد و جرج واگذار کرد. نقطۀ عطف کارخانۀ کدبری زمانی بود که آنها تکنیکی را به کار گرفتند که می‌توانست عصارۀ خالص شکلات را تولید کند. اولین شکلات خالص در انگلستان.

در آستانۀ قرن جدید، وقتی که دنیا برای مواجهه با اتفاقات تکان‌دهنده‌ای آماده می‌شد کارخانۀ کدبری با استفاده از کرۀ به جا مانده از پروسۀ خالص سازی شکلات‌ها شکلات بار را راه‌اندازی کرد.

بازاریابی، تبلیغات و وجهۀ عمومی برند

کارخانه از همان سال‌ها امکانات خیلی خاصی را برای کارگرانش ایجاد کرد. مثلاً باغ-زمین وسیعی در نزدیکی محل کارخانه را به واحدهای مسکونی برای کارگران کارخانه تبدیل کردند. کارخانه به این شکل میان عموم مردم وجهۀ خوبی پیدا کرد. سال ۱۹۰۰، یکی از طراحان گرافیک محلی بهترین نمونه‌های پوستر و تبلیغات روزنامه‌ای در آن سال‌ها را برای کارخانۀ کدبری طراحی کرد. این آگهی‌ها خیلی زود در سراسر انگلیس پخش شدند و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بودند.

lightbox_image_0021_16_cecilaldina

نمونه‌های پوستر و تبلیغات روزنامه‌ای شکلات کدبری

cadbury-s-cricet-i5442

نمونه پوسترهای تبلیغاتی شکلات کدبری

کارخانه زمان جنگ جهانی با کمبود مواد اولیه روبرو شد و تا مدت‌ها مجبور بودند روی محصولاتی تمرکز کنند که مواد اولیه تهیۀ آن را در دست داشتند. بعد از جنگ آن‌ها مجبور شدند بیش از پیش کار کنند تا وضعیت را به حالت عادی برگردانند و البته این تلاش‌شان با افزایش فروش نتیجه گرفت. بعد از این آن‌ها به تولید محصولات متنوع‌تر روی آوردند و هر سال محصولی جدید را به بازار معرفی کردند که به سرعت میان مردم محبوب می‌شد.

از همان سال‌ها نیز شرکت‌های تولید شکلات کوچک با تولیدات خاص بومی به مرور به شرکت کدبری پیوستند و باعث ایجاد تنوع در محصولات آن شدند.

lightbox_image_0039_28_glass_ahalf_ad

شکلات شیری کدبری

بنیاد خیریۀ کدبری

از سال ۱۹۳۵ با هدف ساختن دنیایی شادتر بنیاد خیریۀ کدبری را راه اندازی کردند. شعار آن‌ها این بود: «به دیگران کمک کنید به همدیگر کمک کنند» و بر اساس همین شعار تا امروز به بسیاری از جنبش‌ها و رویدادها کمک کرده‌اند تا شکل بگیرند و پیشرفت کنند.

امروز

حالا کدبری یکی از اصیل‌ترین کارخانه‌های تولید شکلات در دنیاست که بی وقفه به رشد و پیشرفت خود در طی سالیان ادامه داده است با انوع شکلات خالص، شکلات مایع، شکلات شیری، شکلات شیری با شیر بیشتر، تخم‌مرغ‌های جشن عید پاک و انواع شکلات‌های متنوع دیگر. یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان شکلات در دنیا که تولید تنها یکی از انواع شکلات‌هایش روزانه به ۵.۵ میلیون بسته می‌رسد.

حرف آخر

کدیبری برند بزرگی است که قصۀ خود را بسیار شفاف، زیبا و خواندنی تعریف می‌کند. در دنیای امروز با این همه موضوع برای حواس پرتی، برندها ناچارند برای معرفی خود قصه‌های صریح تعریف کنند به حدی صریح و موجز که ذهنمان مجال منحرف شدن پیدا نکند، همراه شود و در دل برند را تحسین کند.

شما هم قصۀ برند خود را تعریف کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)