حضور آژانس تبلیغاتی بادکوبه در جشنواره شیر طلایی کن فرانسه

غرش شیرهای طلایی کن!

کسی نیست که اسم جشنواره‌ی فیلم کن به گوشش نخورده باشد. به ویژه از زمانی که پای فیلم‌ها و کارگردانان ایرانی به این رویداد بزرگ و باشکوه سینمایی باز شد. دیگر نام ایران برای جشنواره‌ی سالانه‌ی فیلم کن غریبه نیست ، از سال ۱۹۷۷ که عباس کیارستمی با فیلم طعم گیلاس جایزه‌ی نخل طلایی کن، بزرگ‌ترین و پر افتخارترین جایزه‌ی این جشنواره، را از آن خود کرد تا امسال که در هیئت داوران نام لیلا حاتمی به چشم می‌خورد.

پس از اولین بار که جشنواره در شهری در جنوب فرانسه در سپتامبر ۹۳ برگزار شد، برگزاری آن تا پایان جنگ جهانی دوم متوقف شد.. رقابت فیلم‌ها از تمامی ژانرها از جمله مستند در این جشنواره در دو بخش اصلی و فرعی است. این جشنواره‌ی خصوصی میعادگاه تمام سینماگران و تهیه‌کنندگان است. در روزهای برگزاری، همه‌ی چشم‌ها به نخل‌های بلند شهر کن خیره و منتظر است تا درخشش طلایی نخل‌های جشنواره را در دستان سینماگران در رشته‌های مختلف نظاره گر باشد.

کن، شهر نخل‌ها و جشنواره‌هاست. اواخر دهه‌ی چهل بود که دست‌اندرکاران صنعت تبلیغات به فکر جشنواره و مسابقه‌ی مشابهی افتادند. جشنواره در سال ۱۹۵۴ در شهر ونیز برگزار شد و جایزه‌اش یک شیر طلایی بود ؛ ملهم از مجسمه‌ی شیر میدان پیازای سنت مارکوس. از میان ۱۸۷ اثر از ۴۱ کشور ، شیر طلایی به تبلیغ ۳ دقیقه‌ای یک خمیردندان ساخته‌شده برای سینما تعلق گرفت. جشنواره در سال‌های آتی در یکی از سه شهر کن ، موناکو یا ونیز برگزار شد تا در سال ۱۹۸۴ محل دائمی آن شهر کن تعیین گردید و نامش شد جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های تبلیغاتی شیرهای کن.

آژانس تبلیغاتی بادکوبه در جشنواره شیرطلایی کن فرانسه

برندگان رقابت نفس‌گیر امسال، هفته‌ی آینده اعلام می‌شوند. شاید این بار شیر طلایی کن در ایران بغرد !

از آن زمان تا به امروز به فراخور رسانه‌های مختلفی که مورد استفاده‌ی صنعت تبلیغات قرار گرفت. بخش‌های تخصصی گوناگونی به جشنواره اضافه شد و نام آن در نهایت به فستیوال بین‌المللی تبلیغات تغییر یافت. گرچه جشنواره‌ی بین‌المللی خلاقیت نام متداول‌تری است که این جشنواره به آن شناخته و خوانده می‌شود و اشاره دارد به جوان‌ترین بخش این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد حوزه‌ی خلاقیت و تبلیغات که شیرهای موثر خلاق نام دارد و اشاره دارد به پیوند ناگسستنی و معنی بخش تبلیغات و خلاقیت.

رقابت جهانی ، شرکت‌کننده‌ی ایرانی!

شیر طلایی انگیزه‌ی تلاش سالانه‌ی همه‌ی آژانس‌های بین‌المللی است. آژانس تبلیغاتی بادکوبه هم مستثنا نیست. اولین حضور این موسسه در سال ۲۰۰۷ با تیزری تلویزیونی برای ضبط‌صوت LG به کارگردانی پویا بادکوبه ، بوده است. امسال هم آژانس بادکوبه در دو بخش موبایل وب و تبلیغات تلویزیونی با ۳ تیزر کبودی ، جرم و زندگی مجازی به کارگردانی پویا بادکوبه، شرکت کرده است. نام آژانس بادکوبه در میان آژانس‌های بین‌المللی در این جشنواره‌ی جهانی به چشم می‌خورد. آثار شرکت‌کننده در بخش رقابتی جشنواره پس از کسب استاندارد تعریف‌شده در این بخش پذیرفته می‌شوند. برندگان این رقابت نفس‌گیر هفته‌ی آینده اعلام می‌شوند. شاید این بار شیر طلایی کن در ایران بغرد !

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)