غبار بی غبار از بزرگ‌ترین پروژه‌های راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه

غبار بی غبار: یک گام بلند در تبلیغات ایران

«غبار بی غبار» نام جدیدترین کمپین تبلیغاتی برند هافمن است که به وسیله‌ی «راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه» تولید و اکران شده است. این کمپین ۳۶۰ درجه در بخش‌های محیطی، تلویزیونی و دیجیتال اجرا می‌شود.

بخش تبلیغات تلویزیونی کمپین شامل یک ویدئوی دو دقیقه و سی ثانیه‌ای است و پخش آن چند روزی‌ست که آغاز شده است. فضای این ویدئو یادآور جنگ‌های باستانی است و بخش زیادی از زمان آن بر مبارزه متمرکز بوده که با توجه به شخصیت برند هافمن و با هدف نمایش ویژگی‌های خاص محصولات آن انتخاب شده است. شوالیه که نماد شخصیت برند هافمن است با ویژگی‌های قهرمانی و دلیرانه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که آسایش و آرامش زندگی و فضای خانه را در مقابل گردوغبار حفظ می‌کند. در شرایطی که افزایش آلودگی هوا و پدیده‌‌ی گرد و غبار به دغدغه‌ی خیلی از هموطنان تبدیل شده است، انتخاب این سیر داستانی و تکیه‌ بر این ویژگی محصولات هافمن، یعنی توانایی بالا در مقابله با گردوغبار، رویکردی هوشمندانه و پاسخگوی یک نیاز مهم و رفع‌کننده آن به نظر می‌رسد. شخصیت قهرمانی که در مقابل غول به ظاهر شکست‌ناپذیر گردوغبار می‌ایستد و آرامش را به فضای خانه می‌آورد و رسیدن از آن فضای پرتلاطم نبرد به آرامش فضای خانه می‌تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مخاطب بگذارد.

غبار بی غبار یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های راهبردهای ارتباطی خلاق بادکوبه در سال‌های اخیر است و واحدهای مختلفی در تولید آن همکاری داشته‌اند؛ پیش‌تولید این پروژه (شامل بازنویسی سناریو، استوری‌برد، کانسپت، طراحی کاراکتر و…) یک ماه به طول انجامید، بخش تولید (شامل فیلم‌برداری، موشن‌کپچر و…) دو هفته زمان برده و بخش Post Production (مدل کاراکتر، ریگ‌انیمیت، تکسچر، FX، لی‌آوت، رندر و…) در طول ۴ ماه انجام شده است و در تمام این مدت، ۱۳ نفر به صورت شبانه‌روزی روی خروجی‌ها این پروژه کار کرده‌اند.

نکته‌ی قابل‌توجه در مورد این ویدئو، جلوه‌های ویژه‌ی آن است که با تخصص و ظرافت انجام شده است. در این ویدئو از دو بدل‌کار حرفه‌ای استفاده و با کمک سیستم تکثیر جمعیت (crowd) فضای مقابله میان دو سپاه، واقعی و باورپذیرتر شده است تا بیننده را تحت‌تاثیر قرار بدهد. طراحی مبارزات توسط محمد ثانی‌فر و عمار قنبرزاده در استودیو موشن‌کپچر رایمون صورت گرفته است.

این ویدئو ۹۰ پلان دارد که در ۸۴ پلان آن Fx انجام شده (VFX  فرآیندی است که در آن تصاویر تولید شده و تغییریافته به وسیله‌ی کامپیوتر با فیلم‌های واقعی ترکیب می‌شوند) و تمام پلان‌های این ویدئو افکت داشته که این یعنی دو دقیقه از زمان ویدئو به صورت Full CG و تمامی اجزا و فضاهای پلان‌ها ساخته شده است. این همان وجه ممیزه‌ی این ویدئوست که باعث می‌شود در نوع خود و در سطح ایران نمونه‌ی ارزشمندی قلمداد شود.

موسیقی متن این ویدئو به صورت اپیزودیک ساخته شده و شامل ۶ بخش است که آهنگ‌سازی آن به تناسب فضای هر بخش یعنی از آغاز تا نبرد و بازگشت به قلعه صورت گرفته است. ساختار این موسیقی به صورت الکتروآکوستیک است و در آن از یک طرف از سازهای ارکسترال و سمفونیک و از طرف دیگر سازهای الکترونیک و طراحی صدا استفاده شده است.

سناریو، شخصیت‌پردازی، موزیک ارکسترال، طراحی صحنه، مبارزات، تکثیر جمعیت، بازسازی حرکات و… باعث شده تا از ویدئوی غبار بی غبار یک تبلیغ به‌یادماندنی بسازد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)