باز آمد بوی ماه مدرسه و تبلیغات مدرسه‌ای | وبلاگ آژانس تبلیغاتی بادکوبه

باز آمد بوی ماه مدرسه و تبلیغات مدرسه‌ای

وقتی از دریچۀ تبلیغات به بازگشت به مدرسه فکر می‌کنیم اولین چیزی که مهم به نظر می‌رسد خرید و فراهم آوردن وسایل مورد نیاز مدرسه است. امسال در ایالات منحده آمریکا احتمالاً ۷۴.۹ میلیارد دلار صرف لوازم برگشتن به مدرسه از قبیل کیف، کفش، لباس، محصولات تکنولوژیک، لوازم التحریر و این جور وسایل شده. با این همه پولی که موقع بازگشایی مدرسه جابجا می‌شود مطئناً هیچ برندی نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.

هفتۀ آخر تابستان و تب و تاب شروع مدرسه‌ها برای بسیاری از کسب و کارها، یک فرصت خیلی خوب برای بازاریابی و تبلیغات است، کمپین‌های مختلف تبلیغاتی به شکل پست‌های نوشتاری در شبکه‌های اجتماعی و تصاویر و ویدیوهای جالب همه بحث‌ها پیرامون برند را گرم نگه می‌دارند و آگاهی مردم نسبت به برند و کسب و کار را افزایش می‌دهند.

what-they-buy

این روزها مادر و پدرها بیشتر از هر وقت دیگری از اینترنت برای خرید بهینه کمک می‌گیرند. خرده‌فروشان همۀ تلاش خود را می‌کنند تا با استفاده از صفحات اجتماعی، فرآیند خرید را آسان‌تر کنند. در این میان، معمولاً برندهایی موفق می‌شوند محصولات خود را به والدین بفروشند که بتوانند تجربه‌های شخصی و ارزشمند مشتریان خود را به داستانی شخصی، قابل انطباق و ارزشمند از محصولاتشان تبدیل کنند.

توصیه‌ای که می‌شود به برندها برای استفادۀ بهینه از زمان برگشتن به مدرسه کرد استفاده از اطلاعات صفحات جستجو و پیشنهاد کوپن و تخفیفات ویژه به مشتریان است. سایت‌های اجتماعی هم این روزها به فرصتی برای برندها تبدیل شده‌اند. از سال گذشته جستجو پیرامون موضوع بازگشایی مدارس تا ۳۷۷ درصد افزایش پیدا کرده. برای درک این موضوع کافیست یک بار در گوگل این عبارت را جستجو کنید: بازگشت به مدرسه یا مدرسه‌ها باز شده.

امسال در ایران بیشترین سهم تبلیغات تلویزیونی دربارۀ بازگشایی مدارس مربوط به موسسات و انتشارات آموزشی و آمادگی کنکور است، اما تبلیغات محیطی عمدتاً با موضوع مواد خوراکی، لوزام التحریر و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای حالا و هوای بازگشت به مدرسه  به شهر حال و هوای بازگشت به مدرسه را بخشیده‌اند.

در نگارش آمارهای این متن از مقالات سایت Adweek استفاده شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)