خلاصه‌ای از رویدادهای روز اول جشنواره خلاقیت کن

آنچه در روز اول جشنواره خلاقیت کن گذشت

جشنوارۀ خلاقیت کن با الهام از جشنوارۀ فیلم کن از اواخر دهۀ ۴۰ میلادی شروع شد، زمانی که تعدادی از اهالی تبلیغات سینمایی تصمیم گرفتند کاری کنند که آثار برتر سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی نیز دیده و از آن‌ها مانند فیلم‌ها تقدیر شود. اولین جشنوارۀ تبلیغاتی با ۱۸۷ اثر از ۱۴ کشور سال ۱۹۵۴ در ونیز ایتالیا برگزار شد و به این ترتیب جایزۀ شیر پیاتزای سان مارکو در ونیز با الهام از جایزۀ شیر کن به برندگان اهدا شد. آژانس‌های تبلیغاتی زیادی آثار متمایز و برتر خود را برای این جشنواره ارسال می‌کنند.
این جشنواره، امسال با همراهی ۲۰ چهرۀ مطرح جهانی در حوزه‌های مختلف تبليغات، برندسازى، بازاريابى و هنرى شروع به کار خواهد کرد. جالب است بدانید WILL SMITH بازیگر، تهیه کننده، موسيقیدان و خیرخواه آمریکایی هم در جشنوارۀ امسال حضور دارد.
[divider]

خلاصه‌ای از آنچه در روز اول جشنواره خلاقیت کن گذشت را در ادامه با هم می‌خوانیم:

سخنرانی دیوید کاپرفیلد در رابطه با هنر شعبده‌بازی در روایت‌گویی مدرن برندها بود.
کاپرفیلد: شعبده‌بازی برای من از کودکی ساده بود، خیلی از کودکان در پیانو زدن یا داستان گفتن خوب هستند اما من از همان ابتدا در شعبده‌بازی و خلق شعبده خوب بودم. وقتی ۱۲ ساله بودم شعبده‌هایی خلق کردم که در دایره‌المعارف‌های واقعی شعبده‌بازی بودند و وقتی ۱۶ ساله بودم آن را تدریس می‌کردم. اما همه شور و اشتیاق من در شعبده بازی خلاصه نمیشد، من فیلم‌ها و داستان‌های تاثیرگذار زیادی دیده و شنیده بودم و رویای من این بود که بتوانم همان تاثیر را بر بینندگانم بگذارم و لحظه‌ای که آنها شعبده‌های مرا می‌بینند برایشان یک لحظه شگفت‌انگیز و خارق‌العاده باشد. البته این برای من کافی نبود، من میخواستم آنها اشک بریزند، چیزی یاد بگیرند و بتوانم برایشان الهام‌بخش باشم. بنابراین سعی کردم شعبده‌بازی را که در آن خوب بودم با چیزهای دیگری که در آنها خوب نیستم ترکیب کنم.

[divider]
در افتتاحیۀ جشنوارۀ امسال، آژانس خلاقۀ راک‌استار Snask حضور داشتند. معنی اسم آژانس آن‌ها شیرینی است. آن‌ها هر جا که می‌روند تعدادی دشمن پیدا می‌کنند و میلیون‌ها طرفدار. آنها باور دارند که داشتن عقیده برای برندها کافی نیست و باید برای اعتقاد برند ایستادگی کرد و در مراسم افتتاحیه در این مورد صحبت کردند که چطور می‌شود دشمن ساخت و طرفدار جمع کرد. این موضوعی است که بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی فراموش می‌کنند.

cannes

[divider]
در ادامه دو نفر از مسئولین آژانس روابط‌عمومی در رابطه با ذن و کلک‌های تبلیغاتی صحبت کردند.
تغییرات حوزه بازاریابی در ۵ سال اخیر فرای تصورات ما بوده است. ما داریم کم‌کم متوجه می‌شویم که باید اختلال و مزاحمت را متوقف کنیم و اگر واقعا می‌خواهیم مردم را درگیر برندمان کنیم باید برای آنها سرگرمی ایجاد کنیم. در دنیای رقابت میان برندها، مهم نیست که چه محصولی را ارائه می‌دهید، مهم این است که تبلیغات شما سرگرم کننده باشد وگرنه برند شما جایی برای بقا نخواهد داشت.
بررسی‌ها نشان می‌دهد مردم به از بین رفتن ۷۴ درصد برندها اهمیت نمی‌دهند. آنها دیگر نمی‌خواهند تبلیغات pop up، تبلیغات پخش خودکار و پیام‌های متعدد تبلیغاتی را دریافت کنند.

ویدیوی روز اول جشنواره را ببینید:

ترجمه شده در آژانس تبلیغاتی بادکوبه – واحد توسعه کسب و کار دیجیتال:

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)