مصاحبه با کاوه بادافره - آژانس تبلیغاتی بادکوبه

آژانس در مسیر موفقیت، زیر پرچم تعالی سازمانی

«در صنعت تبلیغات، سرمایه و ماشین‌های صنعتی کار نمی‌کنند، این آدم‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند.» این جمله را کاوه بادافره، در مصاحبۀ خود با بلاگ آژانس تبلیغاتی تمام‌خدمت بادکوبه می‌گوید. او که معاون مالی و تعالی سازمانی در این آژانس است، معتقد است که مجموعۀ تحت مدیریتش، جایی نیست که آدم‌ها در آن انرژی خود را بگذارند و دست‌خالی و بدون پیشرفت به خانه برگردند.

از شما دعوت می‌کنیم تا شرح کامل این مصاحبه را بخوانید.

[divider]

  • معمولاً افراد واحد تعالی سازمانی را با مدیریت منابع انسانی یکسان در نظر می‌گیرند، به همین دلیل در ابتدا مایلیم برایمان این نکته را روشن کنید که واحد تعالی سازمانی چیست؟

به عنوان تعریف، تعالی سازمانی یعنی مدیریت ارتقاء کیفیت و بهروری منابع به صورت مستمر و ایجاد سیستم خودارزیابی در یک سازمان. در‌واقع هر اتفاقی که از دید پشتیبانی و تقویت منابع، باعث رشد در سازمان شود را تعالی سازمانی می‌گویند. تعالی سازمانی خودش را در مواردی مانند این نشان می‌دهد: رشد منابع انسانی، جذب نیروهای حرفه‌ای، ارزیابی عملکرد کارکنان، فناوری اطلاعات و به‌روز بودن سیستم‌ها، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و شفافیت در مباحث مالی. تمامی موارد گفته شده، سرجمع می تواند به تعالی سازمانی یک مجموعه کمک کند.

در چارت سازمانی بادکوبه معاونتی به‌نام معاونت مالی و تعالی سازمانی دیده شده است. ماموریت این واحد، فراهم کردن امکانات و منابع و تجهیزات و ارزیابی و تحلیل فرآیندها برای بهره‌وری بیشتر تیم‌های اجرایی است که می‌خواهند به مشتریان خدمات بدهند.

مصاحبه‌ا با کاوه بادافره (مدیر واحد مالی و تعالی سازمانی آژانس تبلیغاتی تمام‌خدمت بادکوبه)

کاوه بادافره، مدیر مالی و تعالی سازمانی آژانس تبلیغاتی بادکوبه

  • شما وضعیت تعالی سازمانی را در مجموعۀ تحت مدیریت‌تان چگونه می‌بینید؟

نکتۀ مهم این است که در صنعت تبلیغات، سرمایه و ماشین‌های صنعتی کار نمی‌کنند، این آدم‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند. ما به تشکیل و تقویت واحد منابع انسانی اقدام کرده‌ایم و دائماً به این نکته فکر می‌کنیم که چطور می‌توان در مدیریت منابع انسانی بهتر بود؟ به همین منظور چشم‌اندازی را خلق کردیم. در این چشم‌انداز ما منابع انسانی حرفه‌ای‌تری دیده‌ایم که با استفاده از ابزاری مثل جذب هوشمندانه، ارزیابی، مربی‌گری، آموزش و غیره محقق می‌شود. همچنین در این چشم‌انداز، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی را فراهم کردیم تا منابع انسانی خوشحال‌تری داشته باشیم. در بحث پشتیبانی نیز امکانات کاری مثل تجیهزات کاری یا فضای کاری که برایشان می‌توانیم آماده کنیم را درنظر گرفتیم. در بحث مالی ، تلاش کرده‌ایم روز به روز شفاف‌تر و آنالیز محور گزارش دهیم. همانطور که می‌دانید امور مالی به دو منبع گزارش می‌دهد؛ گزارشات درون‌سازمانی که برای سرمایه‌گذاران و تصمیم‌گیری خرد و کلان سازمان استفاده می شود و جنبۀ دیگر، گزارش برون‌سازمانی است که مربوط به گزارش به مشتریان و سازمان های دولتی است. این شفافیت در گزارشات مالی می‌تواند به توانمند شدن منابع مالی کمک کند و به صورت غیرمستقیم در صنعت تبلیغات تاثیر گذار باشد. اگر یک پروژه تبلیغاتی تحلیل مالی صحیحی نشود، ممکن است زیانده شود. امروزه، دیگر اسمی از شرکت‌هایی که بدون شفافیت مالی عمل کردند در صنعت تبلیغات نیست. ما امیدوار هستیم که این موارد بتواند به بهره‌وری سازمانی کمک کرده و سازمان ما را به تعالی برساند.

 [box type=”shadow” align=”aligncenter” ]در صنعت تبلیغات، سرمایه و ماشین‌های صنعتی کار نمی‌کنند، این آدم‌ها هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند.[/box]

  • وضعیت آژانس تبلیغاتی بادکوبه را در صنعت تبلیغات ایران، چگونه می‌بینید؟

جایگاه آژانس بادکوبه در تبلیغات ایران برای هیچکس پوشیده نیست . ما هر روز و هر ساعت در حال بهتر شدن هستیم. یکی از دیدگاه‌های کلان ما غنی سازی و تقویت هر چه بیشتر نیروهای انسانی است. آژانس بادکوبه به این نتیجه رسیده که باید آدم‌های مستعد، توانا و بهره‌ور در آن حضور داشته باشند. ما سقفی برای پیشرفت کسی در نظر نگرفتیم. راه برای پیشرفت نیروهای انسانی از هر لحاظ باز است. در حال حاضر تیم خوب و حرفه ای داریم و بچه‌ها در بستر کارتیمی به حرکت رو به جلو سازمان کمک می کنند و در مجموع این روال بسیار رضایت‌بخش است. به سیستم ها، فرآیندها، تقویت منابع و تجهیزات نگاه پر قدرت داریم و هر لحظه بهتر و بهتر می‌شویم.

مصاحبه‌ا با کاوه بادافره (مدیر واحد مالی و تعالی سازمانی آژانس تبلیغاتی تمام‌خدمت بادکوبه)

ما در بادکوبه، سقفی برای پیشرفت کسی در نظر نگرفتیم. راه برای پیشرفت نیروهای انسانی از هر لحاظ باز است.

  • بعد از چندین سال حضور در صنعت تبلیغات و دیدن سازمان های مختلف، چه نکته‌ متمایزی در بادکوبه دیده‌اید؟

یک چیزی که بادکوبه را متمایز کرده، وجود یک روحیه روبه جلو است. در اینجا فکر می‌کنی که می‌خواهی به سوی جلو حرکت کنید. ما در بادکوبه به سمت آینده پر قدرت حرکت می کنیم. ما پارسال چیزهایی را روی کاغذ نوشتیم که امسال به آن‌ها دست پیدا کرده ایم. یکی دیگر از چیزهایی که در بادکوبه هست، سرعت تغییر است. ما در بادکوبه به سرعت تغییر می‌کنیم. من خودم در سازمان‌هایی که ایستا باشند، کار نمی‌کنم. نوع دیدگاه هیات مدیره را نیز دوست دارم. آنها بچه‌ها را در آینده‌ای که برای سازمان بادکوبه می‌بینند، سهیم دانسته و همچنین می‌خواهند تا بچه‌ها هم آینده خود را در بادکوبه بسازند. صمیمت، همدلی، فضای دلچسب کاری و پایبندی به اصول و قواعد انسانیت، بستری است که در بادکوبه مهیاست. شخصاً معتقدم بادکوبه یک فرصت است.

  • از صمیمیت و همدلی در آژانس بادکوبه صحبت کردید. در این‌باره نمونه‌ای هم به چشم دیده‌اید؟

اتفاقاً در روزهای گذشته یک اتفاق جالب افتاد. ما در محل شرکت یک جلسه رسمی خیلی مهم داشتیم. به خاطر افت ولتاژی که در برق منطقه افتاد، مشکل قطعی برق داشتیم. در این‌ شرایط، بچه‌های آژانس با تحمل گرما، کولر اتاق‌ها را خاموش کردند تا برق کمتری مصرف و جلسه بدون نقص برگزار شود. این خود یک همدلی تیمی بود که اتفاق افتاد. فضای کاری آژانس، آنقدر تاثیرگذار است که در خیلی از مواقع، حتی مشتری‌ها هم با ما صمیمی می‌شوند. جلسۀ دیگری بود که مهمانان بعد از تمام شدن جلسه، با بچه‌های آژانس پینگ‌پنگ بازی کردند!

  • در آخر اگر حرفی هست که مایلید بیان کنید، بفرمایید.

ما در فرآیند آموزش نیروی انسانی در کل ایران خیلی ضعف داریم. ما باید به نیروی انسانی اهمیت بدهیم تا کشورمان رشد کند. در مبحث فرهنگ سازی و فرهنگ سازمانی نیز در کل کشور ضعیف هستیم. امیدوارم روز به روز سازمانی قوی تر، شهری زیبا تر، و کشوری موفق تر داشته باشیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)