اینفلوئنسرها، چهره‌های جدید دنیای بازاریابی و تبلیغات

اینفلوئنسرها، چهره‌های جدید دنیای بازاریابی و تبلیغات

استفاده از اینفلوئنسرها از روش‌های جدیدی است که امروزه از آن در دنیای مارکتینگ استفاده می‌شود. محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری توصیه‌های صمیمانه از عواملی هستند که نیاز به حضور این افراد در دنیای بازاریابی را افزایش می‌دهند. اینفلوئنسرها از پایگاه خود به عنوان جایگزینی جدید برای تبلیغات دهان به دهان استفاده می‌کنند.

اینفلوئنسرها را امروزه می‌توان بر روی شبکه‌های اجتماعی مختلف، از لینکداین گرفته تا فیسبوک، دنبال کرد اما آمار نشان می‌دهد که بارزترین تاثیر اینفلوئنسرها در بازاریابی بر روی اینستاگرام رخ می‌دهد.

اما اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟ اینفلوئنسرها کاربرانی در شبکه‌های اجتماعی هستند که فالوئرهای زیادی دارند اما نباید آنها را با چهره‌های مشهور اشتباه گرفت. چهره‌های مشهور معمولا شهرت خود را از طریق سینما، تلویزیون و … کسب کرده‌اند، در حالی که اینفلوئنسرها کسانی هستند که شهرت و طرفداران خود از فعالیت‌های شخصی در اینترنت دارند.  با اینکه بسیاری از افراد مشهور نظیر بازیگران، ورزشکاران و خواننده‌ها ایفاکننده نقش مهمی در کمپین‌های تبلیغاتی هستند اما تفاوت عمده آنها با اینفلوئنسر‌ها در این است که که بسیاری از چهره‌ها برای مدیریت اکانت‌های اجتماعی خود از ادمین استفاده کرده و مسئولیت اداره شبکه‌های اجتماعی خود را به طور مستقیم در دست ندارند. در حالی که محتوای تولید شده بر روی اکانت اینفلوئنسرها عموما توسط خود این افراد تولید شده و شامل سلیقه و نظر این افراد هم هست. در نتیجه، این پست‌ها از شکل تبلیغاتی خود خارج شده و بیشتر شبیه یک توصیه دوستانه به مخاطبان هستند که می‌توانند بسیار متقاعدکننده و تاثیرگذار باشند.

اما پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب برای برندها و کمپین‌های متفاوت کار چندان آسانی نیست. بین یک برند خاص و اینفلوئنسر باید یک ارتباط دوسویه وجود داشته باشد. به طور مثال، باید بین پست‌ها و فعالت‌های اینفلوئنسر مورد نظر و استراتژی یک برند همکاری متقابل وجود داشته و هر دو بتوانند فعالیت‌های خود را در یک راستا قرار بدهند. در نتیجه می‌توان گفت که انتخاب اینفلوئنسر مناسب می‌تواند هم در جلب اعتماد مخاطب تاثیرگذار بوده و هم نام و پیام برند را بسیار سریع‌تر به مخاطبین هدف انتقال دهد.

شرکت بادکوبه نیز در تعدادی از کمپین‌های خود برای برندهایی نظیرسیف، امو، بکوف پرومکس و بیمه دی از حضور اینفلوئنسرهای ایرانی استفاده کرده است. ما بر این باوریم که حضور یک اینفلوئنسر معتبر و فعال تاثیر بسزایی در تعامل میان یک برند با مشتریان و ترویج نام تجاری آن برند دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بادکوبه، ویدیوی حضور اینفلوئسرها در کمپین‌های بادکوبه را مشاهده کره و با فعالیت‌های ما در این زمینه بیشتر آشنا شوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)