اولین کمپین محیطی با تصاویر متحرک

Netflix در جشنواره کن و اولین کمپین محیطی با تصاویر متحرک

یکی از تبلیغات محیطی متحرک Netflix در پاریس

کمپین Netflix تا یک قدمی دریافت جایزه جشنواره شیرهای کن رفت و برای استفاده از محیط در مقیاس بزرگ برای کمپین تبلیغاتی، در لیست کوتاه داوران قرار گرفت اما موفق به دریافت جایزه نشد.

این کمپین، اولین کمپین outdoor یا محیطی بود که از تصاویر متحرک فیلم‌ها و سریال‌ها یا به عبارتی تصاویر GIF برای تبلیغات محیطی خود استفاده کرد. پس از راه‌اندازی سرویس نتفلیکس در فرانسه، آژانس تبلیغاتی Ogilvy پاریس ۱۰۰ تصویر متحرک متفاوت در قالب پوسترهای دیجیتال و قاب‌های تبلیغاتی ساخت. برخی از این تصاویر متحرک کاملا مفهومی بودند و مبتنی بر زمان، مکان، آب و هوا و مسائل محیطی تغییر می‌کردند. برای مثال در ایستگاه اتوبوس در روزی که هوا ابری بود و واقعا باران می‌بارید برای مردم  تصویری از یک فیلم به نمایش گذاشته ‌شد که در آن هم باران می‌بارید .یا در فروشگاه‌های شلوغ تصویر از یک فیلم که ازدیاد جمعیت را نشان می‌داد به نمایش گذاشته شد.

Cannes-Netflix

شواهد نشان می‌داد حتی افرادی که تصاویر متحرک را دوست نداشتند هم جذب این نوع تبلیغات متفاوت شدند. این کمپین توانست به ۱۲۰ میلیون بیننده منحصربه فرد فقط در هفته اول دست پیدا کند.
این تبلیغات بسیار هوشمندانه، جذاب و چشم‌نواز، موفق و خلاقانه بود. برگزارکنندگان این کمپین در Ogilvy اینطور عنوان کرده‌اند که: « ما فکر کردیم خیلی عالی می‌شود اگر با این راه بتوانیم محتوای Netflix را به نوعی با احساسات، علایق و رفتار مردم پیوند دهیم و پیام‌مان را در زندگی کاربران قرار دهیم. »

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)