اقدامات شرکت‌های جمع‌آوری دیتا در بحران کووید 19

اقدامات شرکت‌های جمع‌آوری دیتا در بحران کووید ۱۹

باتوجه به شیوع کرونا حضور مردم در مکان‌های عمومی بسیار کمرنگ‌تر از گذشته شده است. فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از ادارات را به تعطیلی کشانده و سرعت انتشار اخبار به حدی بالاست که ممکن است نظرات مردم در عرض چند روز تغییر کند و نتایج تحقیقات بدست آمده، قدیمی به شمار آید.

برخی شرکت‌های نظرسنجی ادعا کرده‌اند که تقاضا برای مصاحبه آنلاین و تلفنی با آنها در چند هفته اخیر افزایش پیدا کرده است. چون مردم در دوران قرنطینه در خانه هستند، کار دیگری ندارند و راحت‌تر به سوالات پاسخ می‌دهند. البته این شرکت‌ها آمار و ارقامی از میزان پاسخ‌گویی مردم اعلام نکرده‌اند اما همگی گفته‌اند که مصاحبه‌های تلفنی و آنلاین آنها افزایش یافته است.

این شرکت‌ها نهایت تلاش خودشان را می‌کنند تا از اخبار عقب نمانند. نظرسنجی‌هایی که سوالات کمی دارند، معمولا سه روز طول می‌کشند. آنها معمولا ریسک این موضوع را که ممکن است تا زمان انتشار نتایج داده‌ها، موضع مورد تحقیق بیات شده باشد به جان می‌خرند. مدیرعامل شرکت تحقیقاتی Abt Associates اظهار داشته که علاوه بر حفظ استمرار جمع‌آوری دیتا از طریق ابزارهای موجود و تحلیل و آنالیز، باید خوراک آژانس‌ها و شرکت‌هایی را که نیازمند اطلاعاتی در زمینه تاثیرات گسترده کووید ۱۹ بر سلامت افراد جامعه، افراد بی‌خانمان، آموزش بچه‌ها و امنیت غذایی هستند، تامین کنیم.

منبع:

https://edition.cnn.com/2020/03/29/politics/how-coronavirus-has-changed-polling/index.html

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)