نگاهی به آژانس‌های تبلیغاتی معروف دنیا - لئو برنت

آژانس‌های تبلیغاتی معروف دنیا- Leo Burnett

leo-moscow1

دفتر لئوبرنت در مسکو

 اکتبر سال ۱۸۹۱ لئوبرنت در شهر میشیگان امریکا متولد شد. پدر لئو در یک فروشگاه خواروبار فروشی کار میکرد و لئو جوان علاوه بر کار در کنار پدر همیشه توجه می‌کرد که چطور پدرش برای کسب‌وکار کوچکش تبلیغ می‌کند، تا اینکه بعد از اتمام دبیرستان در یکی از دانشگاه‌های میشیگان و در رشته روزنامه‌نگاری مشغول به تحصیل شد. اولین شغل لئو گزارشگری درمجله Journal Star Peoria بود.

Leo-Burnett-in-his-office

او بعد از مدتی به دیترویت رفت و در نشریه‌ای مرتبط با کادیلاک به عنوان ویرایشگر مشغول به کار شد و پس از مدتی در همان نشریه کار مدیریت تبلیغات را برعهده گرفت. همانجا بود که لئو مربی تبلیغات خود را پیدا کرد، Theodore F. MacManus که لئو او را «یکی از بزرگترین مردان تبلیغات در تمام دوران» می‌نامد. در آن زمان تئودور آژانس تبلیغاتی داشت و تبلیغات کادیلاک را برعهده گرفته بود. بعد از چند سال کسب تجربه، پیوستن به ارتش در جنگ جهانی اول، کار در شرکت McKee، لئو بالاخره در سال ۱۹۳۵ شرکت Leo Burnett را در یک آپارتمان کوچک در شیکاگو افتتاح کرد. پس از مدت کوتاهی این شرکت به طبقه هجدهم ساختمان معروف London Guarantee در شیکاگو منتقل شد. حالا این آژانس جهانی به عنوان نهادی مستقل در واقع بخشی از گروه Publicis S.A در پاریس است. لئوبرنت یکی از بزرگترین شبکه‌های آژانس‌ در جهان با ۹۶ دفتر در ۸۴ کشور و بیش از ۸۵۰۰ کارمند در سراسر جهان، یک شرکت ارتباطات بشری است که رویکردی ساده و منحصربفرد دارد: هدف یک برند را ارتباط با مردم می‌گذاریم با بتوانیم در میان مردم نفوذ کنیم.
لئوبرنت مردم را در مرکز تفکرات استراتژیک خود، نوآوری‌های مرتبط با تکنولوژی و ایده‌های خلاقانه‌اش قرار می‌دهد و در درجه اول و پیش از هرچیزی، حتی قبل از گفتن قصه یک برند بر رفتار انسان‌ها تمرکز می‌کند. با این رویکرد بشردوستانه، لئوبرنت تضمین می‌کند مردمی که به یک برند‌ اعتماد می‌کنند، هر روز اعتمادشان راسخ‌تر خواهد شد.

prauge1

دفتر لئوبرنت در پراگ

حالا آژانس لئوبرنت در تبلیغات انبوه و دیجیتال، بازاریابی تبلیغاتی و توسعه بازار خرد تخصص دارد. در شش سال گذشته این آژانس بیشتر از همه آژانس‌های دیگر در امریکا، برای اثربخشی کمپین‌هایی که برگزار کرده برنده جایزه شده است. لئوبرنت همچنین در سالهای اخیر همواره در بین ۵ آژانس خلاق جهان قرار گرفته است.

این آژانس در مورد ماموریت خود می‌گوید: ما یک رابطه طولانی ومعنادار بین مردم و برندها ایجاد می‌کنیم. ما باور داریم شما با خلق ارزش‌های انسانی به مشتریان خود ارج می‌نهید. به همین خاطر است که تعداد قابل‌توجهی از باارزش‌ترین برندهای جهان با لئوبرنت کار می‌کنند. مشتریان این رویکرد هدف-محور ما را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، آنها می‌دانند این آژانس‌ها نیستند که برندهای بزرگ را خلق می‌کنند، بلکه مردم هستند.

از مشتریان بزرگ و معروف این آژانس می‌توان به کوکاکولا، فیات، مک دونالد، سامسونگ و بسیاری از برندهای مشهور اشاره کرد.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)