مجموعه Cyber – جشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷
شیرهای بخش سایبر جشنواره، خلاقیت را به صورت دیجیتال جشن می گیرند. در این بخش کمپینهای دیجیتال با استراتژی قوی و نتایج مشخص ارائه میشوند. کمپینهایی که از فناوری دیجیتال برای ایدههای نو بهره میبرند. معیارهایی که در حین قضاوت این کمپینها در نظر گرفته میشود؛ عمدتا ایده، اجرا و نتیجه است.
محدودیتی برای شرکت یک کمپین در چندین بخش سایبر وجود ندارد و هر آگهی و کمپین تبلیغاتی میتواند شانس خود برای موفقیت در کن را در چند قسمت مختلف بخش سایبر بسنجد.
وب کمپین
کمپینهای آنلاین باید شامل پست در شبکههای اجتماعی، ویدئو آنلاین، وبسایت و وایرال شدن در سطح وب باشند.
۱-غذا و نوشیدنی
تمام غذاها و نوشیدنیها
۲-کالاهای مصرفی
همه کالاهای مصرفی. از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، خدمات بهداشتی و خانگی، به استثنای مواد غذایی و نوشیدنیها.
۳-کالاهای مصرفی پایدار
پوشاک و لوازم جانبی، مبلمان و لوازم الکترونیکی مصرفی.
۴-خودرو و خدمات مربوط به آن
تمام وسایل نقلیه و محصولات و خدمات مرتبط با آن از جمله خودرو، ایستگاههای سوخت، خدمات تخلیه و کرایه ماشین.
۵-خرده فروشی، تجارت الکترونیک، رستورانها و زنجیرههای فستفود
تمام مغازهها و فروشگاههای آنلاین از جمله خرید آنلاین، اپتیک، آرایشگری و املاک. تمام رستورانها و زنجیرههای سریع غذا، از جمله کافهها.
۶-مسافرت، حمل و نقل و اوقات فراغت
تمام خدمات مربوط به حمل و نقل و مسافرت از جمله خطوط هوایی، هیات حمل و نقل عمومی و گردشگری. تمام خدمات سرگرمی و تفریحی شامل موزهها، جشنوارهها و سالنهای ورزشی.
۷-رسانهها و نشریات
همه رسانهها و نشریات از جمله بازیهای ویدئویی، موسیقی، ایستگاههای تلویزیونی و رادیو.
۸-محصولات و خدمات مالی
تمام محصولات مالی و خدماتی از جمله بیمه.
۹-محصولات و خدمات
همه محصولات و خدمات کسب و کار. از جمله تبلیغات و آژانسهای کاریابی، مشاوره، شرکتهای حسابداری و خدمات حقوقی.
۱۰-خدمات عمومی تجاری
تمام خدمات عمومی دولتی از جمله مخابرات، مراقبتهای بهداشتی شخصی و آموزش خصوصی.
۱۱-تصویر شرکتهای بزرگ
همه کمپینهای مبتنی بر محصول، از جمله حمایت از رویدادی برای ساخت تصویر یا بالا بردن مشخصات یا درک بهتری از یک نام تجاری.
۱۲-مسئولیت اجتماعی
همه کمپنیهای CSR مبتنی بر محصول با هدف رفع مشکلات اجتماعی، اخلاقی و زیست محیطی به منظور حفظ یا بهبود شهرت یک نام تجاری.
۱۳-بخش عمومی
کمپینها، برنامهها و سیاستهای انجام شده از سوی سازمانهای دولتی مانند مقامات محلی و ادارات دولتی. مانند آموزش عمومی، زیرساختها یا فعالیتهای ارتش.
۱۴-سازمانهای خیریهها و غیرانتفاعی
کمپینها، برنامهها و سیاستهای انجام شده از طرف سازمانهای خیریه، سازمانهای غیرانتفاعی یا سازمانهای غیردولتی. ترویج پیامهای اطلاعرسانی از قبیل برابری جنسیتی، مهاجرت و مسائل سیاسی و مذهبی.
وبمحور
اجراهای دیجیتال صرفا در محیط وبسایتی.
۱-وبسایت
سایتهایی که قرار است در درازمدت در اختیار یک نام تجاری، محصول یا خدمات خاصی باشد.
۲-میکروسایت
سایتهای تبلیغاتی خلاقانه و کوتاه مدت که به طور خاص برای حمایت از یک شرکت تبلیغاتی ساخته شدهاند.
۳-سرویس وب / نرم افزار
برنامههای کاربردی و سرویسهای نرم افزاری مشتریمحور که به منظور بهبود تجربه و تعامل با نام تجاری خاصی به مخاطب ارائه میشوند.
آگهی آنلاین
۱-نمایش تبلیغات
آگهیهای اجرا شده در محیط دسکتاپ.
۲-نوآوری در شیوههای تبلیغاتی آنلاین
۳-تبلیغات بومی
ویدئو آنلاین
منتشر شده در فضای اینترنت
۱-ویدیو اجتماعی
فیلمهای آنلاین طراحی شده برای فضای آنلاین که به قصد انتشار ویروسی و وایرال شدن تهیه میشوند. تعداد بازدید از این ویدئوها در قضاوت نهایی درباره آنها موثر است.
۲-ویدئو تعاملی
فیلمهای آنلاین که شامل گفتگو، روایت یا نتیجهگیری و کشف موضوع خاصی میشوند.
۳-ایدههای خلاقانه در دنیای وب
مجموعه ای از فیلمهای آنلاین.
۴-ویدئو معرفی نام تجاری یا محصول
بازیهای مرتبط با برند
بازیهایی که به طور خاص برای نام تجاری ایجاد شدهاند.
۱-وب
بازی به طور خاص برای استفاده در سیستمعاملهای آنلاین در دسکتاپ PC / MAC استفاده میشوند.
۲-شبکههای اجتماعی
بازیهایی که برای اجرای خلاقانه در سیستمعاملهای اجتماعی آنلاین استفاده میشوند.
۳-دیجیتال
بازیهای دیجیتال در فضای باز / آفلاین.
۴-سایر بازیهای رسانهای
بازیهای نوآورانه / غیر سنتی دیجیتال، از جمله بازیهای کنسول.
اجتماعی
کاری که در آن سطح تعامل، دسترسی اجتماعی و استفاده خلاق از شبکههای اجتماعی منجر به تاثیر تجاری موفقیتآمیز میشود.
۱-کسب و کار اجتماعی و بازرگانی
فعالیت اجتماعی خلاقانه که از قدرت یک انجمن آنلاین برای تاثیرگذاری بر اهداف تجاری یا ارتقاء رابطه با یک نام تجاری، جامعه یا مصرفکنندگان بهره می برد. که ممکن است شامل محتوا، اجرا، منابع، فروش، توسعه محصول و سایر جنبههای زنجیره ارزش باشد.
۲-هدف اجتماعی
ابتکارات اجتماعی طراحی شده برای جذب مصرفکنندگان از طریق تجربه معتبر و معنیدار. همراه با اثبات واضح نتایج. ممکن است این بخش شامل طرحهای مسئولیت اجتماعی غیرانتفاعی نیز باشد اما محدود به آن نیست.
۳-واکنش به رویدادهای جامعه
فعالیت اجتماعی هدفمند که با استفاده از سیستمعاملهای اجتماعی به منظور پاسخ دادن به رویدادهای جهانی، امور عمومی و سایر فعالیتهای واقعی در دنیای واقعی، به شیوهای فوری و معنیدار طراحی میشوند و منجر به اشتراکگذاری و مشارکت اجتماعی میشوند.
۴-همکاری و محتوای تولید شده توسط کاربر
فعالیت اجتماعی مبتنی بر تشویق یک جامعه یا طرفداران برای مشارکت یا همکاری با یک پروژه یا اتفاق یا رویداد یا فعالیت خاص. ممکن است درگیر شدن از طریق تعامل همگانی، در یک بازه طولانیمدت صورت گیرد.
۵-بهره بردن از افراد تاثیرگذار و مشهور شبکههای اجتماعی
فعالیتهایی که در طی آن از افراد مشهور و تاثیرگذار شبکههای اجتماعی استفاده میشود.
۶-فعالیتهای خلاقانه
استفاده خلاقانه از پلتفرمهای اجتماعی موجود یا در حال ظهور یا فعالیت اجتماعی. در این زمینه سطح مشارکت، دستاورد اجتماعی و استراتژی خلاق در نظر گرفته خواهد شد.
۷-کاربرد محتوا
استراتژی محتوا و سرمقاله و کاربرد آن در کانالهای اجتماعی. استراتژی و محتوای منحصربهفرد و مناسب که می تواند یک کمپین اجتماعی گستردهتر را هدایت کند یا ارتقا دهد.
۸-ساختارسازی و مدیریت جامعه
فعالیت اجتماعی که برای تعامل، ساختن یا حفظ جامعه اجتماعی آنلاین طراحی شده است. فعالیتهای انجمن (طرفداران منفعل در مقابل طرفداران فعال)، سطوح همکاری و مناسب بودن ارتباطات هدفمند در نظر گرفته می شوند.
۹-استفاده از نتایج و اطلاعات اجتماعی
تفسیر خلاقانه دادههای اجتماعی برای هدف گیری، تعامل یا ایجاد یک رابطه معنادار با یک مخاطب یا جامعه خاص. نتایجی که از طریق استفاده استراتژیک دادهها و تجزیه و تحلیل و همچنین روشهای مرتبط با هدفگیری به دست آمده است، مورد توجه قرار میگیرند.
فن آوری مارکدار
فنآوریهای مارکدار یا راهحلهای دیجیتالی که به عنوان بخشی از یک استراتژی خلاقانه برند مورد استفاده قرار گرفته شدهاند.
۱-تکنولوژی محسوس
محصول دیجیتال، ابزار و ابزارهایی که ارزش تجاری را بین محصول و مصرفکننده ایجاد می کنند و شیوه زندگی یا رفتار کاربران را بهبود می بخشند. مثلا رباتیک، واقعیت مجازی، تکنولوژی زیست شناسی، فناوری پوشیدنی و غیره.
۲-فناوری محیطی
فعالسازی دیجیتال در یک فضای بیرونی / آفلاین، به عنوان مثال تاسیسات، نمایشگاهها، صفحه نمایشهای تعاملی و غیره.
۳- دیجیتال بیلبورد
تبلیغات دیجیتال در فضای باز یا آفلاین.
کمپین
۱-کمپین یکپارچه چندوجهی (آنلاین و آفلاین)
شامل چندین اجرای آنلاین و آفلاین.
۲-کمپین اجرا شده در چندین دستگاه مختلف
کمپینهایی که برای اجرا از چندین دستگاه استفاده می کنند (حداقل ۲ دستگاه) و یکی از آنها میتواند تلفن همراه باشد که معمولا استفاده از آنها برای اجرا کمپین ضروری است.
در ادامه تعدادی از برندگان این بخش را با هم میبینیم.
۱)اصلاح ضعفهای کلیدی برای زنده ماندن در تصادفات
نتیجه همکاری جراح تروما، مهندس ایمنی جاده و هنرمندی جهانی. کاری از آژانس تبلیغاتی BBDO و برنده جایزه گرند پریکس بخش Cyberجشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷
۲)امید هرگز نمیمیرد
تکنولوژی تشخیص ویژگیهای صورت و شبیهسازی چهره
کاری از آژانس تبلیغاتی TENCENT و برنده جایزه طلای بخش Cyberجشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷
۳)یک آگهی بیمهی متراکم
برای انتشار در یوتیوب، قبل از پخش ویدئو
کاری از آژانس تبلیغاتی THE MARTIN AGENCY و برنده جایزه نقرهای بخش Cyberجشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷
۴) عینک مخصوص بیماران آلزایمر
برای کمک به آنها برای تشخیص اعضای خانواده، افراد مهم زندگی و حیوانات خانگی آنها
کاری از آژانس تبلیغاتی F5 و برنده جایزه برنزی بخش Cyberجشنواره خلاقیت کن ۲۰۱۷
نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)