تجربه دیدن رنگ‌ها برای اولین بار، شیر طلایی جشنواره خلاقیت کن را برد

کمپین رنگ برای افراد کوررنگ، برنده شیر طلایی جشنواره کن

می‌توانید رنگین‌کمان را بدون رنگ‌های همیشگی و شناخته‌شده‌اش تصور کنید؟  یا دشتی پر از گل که رنگ گل‌ها در آن تفاوت چندانی با رنگ محیط ندارد؟ تصورش سخت است. نه؟ اما افراد زیادی در جهان از این مشکل که به آن کوررنگی گفته می‌شود، رنج می‌برند. آنها واقعا رنگ‌ها را نمی‌بینند.
حالا کمپین رنگ برای افراد کوررنگ برنده جایزه شیر طلایی جشنواره خلاقیت کن در بخش سلامت شده است. شرکت Valspar با گروه EnChroma همکاری کردند و با طراحی و ساخت یک عینک مخصوص، تکنولوژی نوری خود را در اختیار افراد کوررنگ قرار دادند تا آنها بتوانند برای اولین بار رنگ‌ها را ببینند.

color
خلق یک استراتژی و یافتن راه‌حلی که می‌تواند ۳۰۰ میلیون نفر را هیجان‌زده کند!

والسپار به عنوان بزرگترین شرکت فعال در زمینه رنگ، عقیده دارد که هرکس، حتی کوررنگ‌ها باید بتوانند اثر کامل رنگ‌ها را در زندگی تجربه کند. در حال حاضر ۳۰۰ میلیون نفر در جهان از نعمت دیدن رنگ‌ها محروم هستند. آنها گاهی حتی نمی‌دانند چه مشکلی دارند و یا در مورد این موضوع با کسی صحبت نمی‌کنند. چه اتفاقی می‌افتاد اگر آنها هم می‌توانستند مثل بقیه همه رنگ‌ها را ببینند؟ ایده اولیۀ کمپین با همین سوال شکل گرفت و آژانس تبلیغاتی FCB شیکاگو دست به کار شد.
دکتر Kenneth Fehrman، مشاور رنگ و طراح داخلی که مطالب زیادی از او در رابطه با رنگ‌ها و رازهای مربوط به رنگ‌ها منتشر شده اینطور عنوان می‌کند که بسیاری از افراد از تاثیرخارق‌العاده و عمیق رنگ‌ها بر رفتارهایشان بی‌اطلاع هستند. رنگ‌ها نقش مهم و اساسی در زندگی روزانه ما دارند.
آنها علاوه بر بخشیدن رنگ به کسانی که نمی‌توانند آن را ببینند، در واقع به همه افراد یادآوری کردند که قدر این نعمت را بدانند. این کمپین با ساخت و انتشار مستند کوتاهی به نام «رنگ برای کوررنگ‌ها» از شبکه‌های اجتماعی شروع شد، و با داستان‌های شخصی از افراد کوررنگ و واکنش آنها به تجربۀ دیدن طیف کامل رنگ‌ها برای اولین بار ادامه یافت. سایت valsparcolorforall به عنوان مقصد دیجیتال کمپین -برای دریافت ویدیوهای افراد- در نظر گرفته شد.

این کمپین چه نتایجی داشت؟

بیش از ۱۵۰۰ ویدیو از این تجربه‌های هیجان‌انگیز و وصف‌نشدنی با هشتگ #colorforall به اشتراک گذاشته شد. رسانه‌ها در مورد این موضوع صحبت کردند و این کمیپن سروصدای زیادی به پا کرد. عینک‌ها در فروشگاه‌های رنگ والسپار قرار داده شدند تا افراد کوررنگ بتوانند دامنه انتخاب گسترده‌تر و دقیق‌تری داشته باشند. ویدیوها و گفت‌وگوهای مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات منتشر شدند و این کمپین موفق شد فقط در مدت یک ماه ۸۰۰ میلیون impression کسب کند. ویدیوها حتی باعث شدند در مدت کوتاهی تمام عینک‌های EnChroma  فروش بروند.

Untitled-2
با این کار والسپار به قشری از جامعه‌ توجه کرد که تاکنون کسی آنها را به شکل جدی مخاطب قرار نداده بود. ویدیوی کمپین بیش از ۵.۹ میلیون بار دیده شد و ۹۴ درصد واکنش‌ کاربرها به این کمپین در شبکه‌های اجتماعی مثبت بود.

ویدیو مربوط به این کمپین تبلیغاتی را در ویدیو زیر ببینید:

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظرات (اولین نفری باشید که نظر می دهد)

Comments are closed.